اسد 17, 1398 09:31 Asia/Kabul
  • آمریکا تحریم فلزات ایران را ذیل تحریم‌های حقوق بشری قرار داد

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، تحریم‌های اعمال شده علیه بخش فلزات ایران را ذیل تحریم‌های حقوق بشری قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهور آمریکا، چهارشنبه 8 می سال جاری میلادی/18ثور 1398 با امضای یک فرمان اجرایی، صنایع آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران را تحریم کرد.

ترامپ پس از امضای این فرمان تاکید کرد، تحریم ها علیه  بخش فلزات جمهوری اسلامی ایران در راستای کاهش درآمدهای صادراتی ایران اعمال شده است.

منابع آمریکایی اعلام کردند، دلیل اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در مرتبط کردن تحریم بخش فلزات ایران با موضوع حقوق بشر، دشوارتر کردن رفع این تحریم‌ها است.

آمریکا بعد از خروج از برجام کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته است.

"ترامپ" سه شنبه 8 می 2018 /18ثور 1398 به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی چهارشنبه 9 ژانویه گذشته/19جدی 1397 در دیدار هزاران نفر از مردم قم تصریح کردند: آمریکایی ها با خوشحالی می گویند تحریم کنونی ملت ایران در تاریخ سابقه ندارد اما ملت ایران ان‌شاءالله در این زمینه شکستی به آنها می دهد که در تاریخ بی سابقه باشد.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی جبهه مقاومت،  نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی - سعودی در منطقه دارد.

کلیدواژه