گزارش تصویری ؛ کارنامه سیاه امریکا از کشتار انسان ها تا تروریسم اقتصادی
(last modified 1398-06-06T04:55:58+00:00 )
سنبله 06, 1398 09:25 Asia/Kabul
  • گزارش تصویری ؛ کارنامه سیاه امریکا از کشتار انسان ها تا تروریسم اقتصادی

تروریسم برای ملت ایران  که از بزرگترین قربانیان آن محسوب می شود ،پدیده ای  شناخته شده است  . در تقویم رویدادهای ایران روز 8 شهریور ماه ،  سی ام   اوت بعنوان روز ملی مبارزه با تروریسم ؛ نامگذاری شده است .

این روز یاد آور شهادت مظلومانه شهیدان "رجایی" و "باهنر"؛ رییس جمهوری و نخست وزیر وقت ایران در سال های نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی بدست گروهک تروریستی منافقین است.

حمایت امریکا از گروهک تروریستی منافقین حکایتی طولانی است  . حکایتی که همچنان حرف برای گفتن فراوان دارد.

 از نگاه دولتمردان امریکا ؛ اینکه منافقین  بیش از ۱۲ هزار نفر از مردم ایران را ترور کرده  اند اهمیتی ندارد بلکه  مهم رسیدن به هدف ، با هر وسیله ای است .

تروریسم جدید امریکا نیز بعد از واقعه 11 سپتامبر 2001 با حمله امریکا به افغانستان کلید خورد و با اشغال  عراق و مداخلات ناتو  در منطقه گسترش یافت .

امریکا با ابزار تحریم و تروریسم اقتصادی ؛  برای تحت فشار قرار دادن کشورهای مخالف سیاست های زورگویانه اش استفاده میکند در حالیکه از دید گاه  بین الملل  این گونه رفتارها نشانه سرگشتگی و آشفتگی در سیاست خارجی  است که امریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار می دهد.

مبارزه با «تروریسم اقتصادی» امریکا نیز در همین راستا ازاهمیت  راهبردی برخوردار است .زیرا هدف از تروریسم اقتصادی از بین بردن ثبات اقتصادی ، بهم ریختگی بنیان های معیشتی و ایجاد اخلال در گردش اقتصادی است .

جمهوری اسلامی  ایران به هیچ وجه در مقابل تروریسم سر خم نمی‌کنند و همانگونه که تروریسم داعش و القاعده را در منطقه نابود کردند در پایان تروریسم اقتصادی را نیز نابود خواهند کرد . 

کلیدواژه