نگرانی سازمان ملل از امتناع آمریکا در صدور روادید برای دیپلمات‌ها
(last modified 1398-07-12T08:06:49+00:00 )
میزان 12, 1398 12:36 Asia/Kabul
  • نگرانی سازمان ملل از امتناع آمریکا در صدور روادید برای دیپلمات‌ها

سازمان ملل متحد روز پنجشنبه از اقدام آمریکا در امتناع از صدور روادید برای اعضای هیات روسیه شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، "استفان دوجاریک" Stephane Dujarric سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد در یک نشست خبری ضمن ابراز نگرانی از اقدام آمریکا در امتناع از صدور روادید برای اعضای هیات روسیه تصریح کرد، "کمیته روابط با کشور میزبان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد"، در حال بررسی این موضوع است.

رسانه های روسی اخیرا اعلام کردند، دولت آمریکا برای 10 نفر از اعضای هیات روس جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل روادید صادر نکرده است.

"ماریا زاخاروا" سخنگوی وزارت خارجه روسیه این اقدام آمریکا را محکوم کرد و اظهار داشت، این تنها نمونه‌ای  از بی‌احترامی های دولت آمریکا به کشورهای عضو سازمان ملل متحد است.

وزارت خارجه آمریکا از صدور روادید برای برای یک سوم اعضای هیات ایرانی شرکت کننده در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز خودداری کرد.

دولت آمریکا همچنین محدودیت های گسترده ای علیه هیات ایرانی در نیویورک اعمال کرد.

هیات ایرانی تنها توانست میان مقر سازمان ملل متحد، دفتر نمایندگی ایران در این سازمان، اقامتگاه سفیر ایران در سازمان ملل و فرودگاه جان‌اف کندی نیویورک رفت و آمد کند.

کارشکنی‌های آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که واشنگتن براساس توافقنامه میزبانی مقر سازمان ملل، موظف است سفر مدعوین به این نهاد را تسهیل کرده و برای آن‌ها روادید صادر کند.

کلیدواژه