بهمن ۲۵, ۱۴۰۱ ۰۹:۴۲ Asia/Dushanbe
  • هفتمین هواپیمای کمک های انساندوستانه ایران به سوریه رسید
    هفتمین هواپیمای کمک های انساندوستانه ایران به سوریه رسید

هفتمین هواپیمای کمک های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم سوریه وارد فرودگاه حلب در شمال غرب این کشور شد.

«سلمان نواب نوری» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حلب شامگاه دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان که این سومین محموله از کمک های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران است که با هواپیما وارد حلب شده است، گفت: این هواپیما شامل ۳۰ تن مواد غذایی و شیر خشک می باشد که بر اساس نیاز شدید آسیب دیدگان در مناطق زلزله زده توزیع خواهد شد.
پیش از این نیز دو محموله کمک های هوایی جمهوری اسلامی ایران به دمشق، دو محموله به لاذقیه و دو محموله دیگر نیز به حلب ارسال شده بود که با ارسال این هواپیما به حلب، تعداد هواپیماهای اعزامی کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده سوریه به هفت فروند رسید.
زمین لرزه شدیدی بامداد دوشنبه ششم فوریه، منطقه "قهرمان ماراش" در جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.
در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.
زمین لرزه شدید هفته گذشته در ترکیه و سوریه تاکنون جان بیش از ۳۰ هزار نفر را در این دو کشور گرفته و شمار زیادی مجروح هم بر جای گذاشته است.
این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند و در این راستا کمک‌هایی نیز به دو کشور شده است.

کلیدواژه