بهمن ۲۹, ۱۴۰۱ ۱۷:۴۰ Asia/Dushanbe
  • برگزاری جشن مبعث پیامبر اسلام(ص) در سفارت ایران در تاجیکستان
    برگزاری جشن مبعث پیامبر اسلام(ص) در سفارت ایران در تاجیکستان

مراسم جشن مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،مراسم جشن مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) شامگاه جمعه با حضور سفیر، اعضای سفارت، شخصیت‌های فرهنگی و ادبی تاجیک و جمع زیادی از ایرانیان مقیم در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان برگزار شد.

این مراسم شادی و سرور با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و با برنامه مولودی‌خوانی، اجرای دکلمه توسط دانش‌آموزان مجتمع آموزشی سفارت و مسابقات پرسش و پاسخ ادامه یافت.

در این مراسم با شکوه معنوی ، محمدتقی صابری سفیر فوق العاده و نماینده تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران با تبریک بعثت پیامبر گرامی اسلام به عموم مسلمانان جهان و حاضران در مراسم با تلاوت آیه 164 سوره آل عمران طی سخنانی اظهار داشت: اهداف بعثت پیامبر مکرم اسلام (ص) را ما می‌توانیم با استفاده از آیات از قرآن اینگونه بیان کنیم: «یُزَکِّیهِم‏» (آل‌عمران، 164) اخلاق و تربیت، تزکیه نفس، «یعلمهم» تعلیم و آموزش، مسئله دیگر بندگی خدا، «اعْبُدُوا اللَّهَ‏ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ» (نحل/36) و حدیث شریف نبوی «لاتَمِّمَ‏ مَکَارِمَ الاخْلاقِ‏».

سفیر ایران در تاجیکستان گفت: یکی از خصوصیات بارزی که خداوند در قرآن درباره پیامبراسلام (ص) مطرح می کند، این است که می فرماید « من انفسکم؛ پیامبر از خودتان است». یعنی پیامبر اسلام (ص) مردمی بوده است و این تصویر کلی است که قرآن درباره ایشان بیان فرموده است.

در بخش دیگری از این مراسم زیبای معنوی، «استاد دولتمند خال» خواننده نامی تاجیک با اجرای چند شعر و آهنگ در وصف پیامبر اسلام(ص) بر شادی و سرور حاضران افزود.

Image Caption

 

شایان ذکر است که در پایان این مراسم معنوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران به شرکت کنندگانی که به سوالات مربوط به ابعاد زندگانی پیامبر گرامی اسلام پاسخ‌های صحیح دادند، جوایزی تقدیم کرد.

کلیدواژه