اسفند ۲۱, ۱۴۰۱ ۱۳:۱۵ Asia/Dushanbe
  • سرلشکر صفوی: توافق ایران و عربستان، پایانی بر سلطه آمریکا در منطقه است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوای ایران گفت: توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط دیپلماتیک، پایانی بر سلطه آمریکا در منطقه خلیج فارس است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی رحیم صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوای ایران روز یکشنبه در مراسم افتتاح موزه هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در تهران، با اشاره به دوران افول آمریکا و صهیونیست‌ها افزود: دوران افول قدرت آمریکا و صهیونیست‌ها فرا رسیده است.
سرلشکر صفوی با بیان اینکه نگاه به همسایگان و نگاه به شرق باعث افزایش وزن ژئوپلیتیکی ایران و گذار وضعیت مردم از شرایط فعلی خواهد شد، گفت: ایران باید از تنش ایجاد شده بین آمریکا و اروپا در جنگ اوکراین و تنش تایوان به عنوان یک فرصت نگاه کند و بر اساس منافع مشترک با چین و روسیه و تهدیدات مشترک آمریکا ضد سه کشور اروپایی(انگلیس،آلمان و فرانسه) با یک استراتژی مشخص حرکت کند.
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به توافق میان ایران و عربستان با میانجیگری چین گفت: این پیوند می تواند در آینده به عنوان سدی در مقابل ناتو و قدرت نظامی غرب ایفای نقش کند.
 

کلیدواژه