اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۶:۳۱ Asia/Dushanbe
  • تداوم حملات آمریکا و انگلیس به یمن
    تداوم حملات آمریکا و انگلیس به یمن

جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی منطقه عبس در استان حجه در شمال غرب یمن را بمباران کردند .

به گزارش روز جمعه شبکه المیادین لبنان ، جنگنده های متجاوزان آمریکایی و انگلیسی  در سه نوبت به منطقه عبس در استان حجه در شمال غرب یمن حمله کردند .

همزمان اداره عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارشی از یک حادثه در ۵۰ مایل دریایی جنوب غربی استان الحدیده (غرب یمن) دریافت کرده‌ایم که به جزئیات حادثه اشاره نشده است.

رسانه‌های وابسته به نیروهای یمنی و انصارالله هم تائید کردند که متجاوزان آمریکایی و انگلیسی در شبانه روز گذشته ۱۴ حمله به استان الحدیده و حجه انجام داده اند.

این گزارش‌ها در حالی مطرح شده که شب گذشته عبدالملک الحوثی دبیر کل جنبش انصار الله یمن اعلام کرد ، نیروهای یمنی در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی و در حمایت از ملت فلسطین از اکتبر سال 2023 تاکنون ۷۳ کشتی و ناو رزمی را که به سمت فلسطین اشغالی حرکت می کر د،  هدف قرار دادیم و این عملیات‌ها با قدرت ادامه خواهد داشت.

عبدالملک الحوثی تصریح کرد، در هفته جاری ۱۲ کشتی را در جریان عملیات‌های خود در حمایت از ملت فلسطین و غزه هدف قرار دادیم.

از سوی دیگر، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن هم در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: با توجه به ادامه تجاوز نظامی به غزه، تاکید می‌کنیم که یمن حملات خود را به کشتی‌های اسرائیلی در اقیانوس هند شدت می بخشد .

محمد عبدالسلام ، سخنگوی جنبش انصارالله یمن 

عبدالسلام افزود: شرکت‌های کشتیرانی مرتبط با رژیم اسرائیل باید تشدید حملات نیروهای یمنی را در اقیانوس هند بسیار جدی بگیرند و بدانند که هر کشتی مرتبط با رژیم  صهیونیستی در معرض آسیب موشک‌های یمنی است.

نیروهای مسلح یمن در هفته های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است.

کلیدواژه