فروردین ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۶:۲۱ Asia/Dushanbe
  • بیانیه ارتش ایران به‌مناسبت روز جمهوری اسلامی
    بیانیه ارتش ایران به‌مناسبت روز جمهوری اسلامی

ارتش جمهوری اسلامی ایران دوازدهم فروردین ماه روز "جمهوری اسلامی" را دستاورد بزرگ تاریخی اعلام کرد.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) ، در فروردین سال 1358 هجری شمسی (1979 میلادی) همه‌پرسی جمهوری اسلامی در سراسر ایران برگزار شد.
براساس نتایج این همه‌پرسی که در دوازدهم فروردین 1358 هجری شمسی (اول آوریل 1979) اعلام شد، بیش از 98 درصد واجدینِ شرکت در همه‌پرسی، با برقراری جمهوری اسلامی موافقت کردند.
به همین مناسبت، روز دوازدهم فروردین در تقویم ایران روز جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.
ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای اعلام کرد: "ملت آگاه و فهیم ایران اسلامی با درک صحیح از شرایط کشور در دوازدهم فروردین 1358 با رأی قاطع و حداکثری خود، جمهوری اسلامی را به عنوان نظام مطلوب در کشور برگزیدند و با الهام از قوانین و تعالیم نجات بخش اسلام، "اسلامیت" و "جمهوریت" نظام سیاسی کشور را تضمین و این روز را به نقطه عطفی در تاریخ سیاسی معاصر ایران تبدیل کردند.
در این بیانیه آمده است: دوازدهم فروردین روز تبلور و تجلی اراده یک ملت بصیر و آگاه در تعیین سرنوشت خود و مبداء نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده که استقلال و عزت را برای کشور عزیزمان به ارمغان آورده است.
ارتش جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت دوازدهم فروردین، روز "جمهوری اسلامی" تصریح کرد: فرزندان غیور ملت ایران در ارتش با قدرت کامل از نظام اسلامی که دستاورد ملت غیور ایران و حاصل خون هزاران شهید گلگون کفن و مجاهدت خالصانه ایثارگران است، تا پای جان صیانت و نگاهبانی خواهند کرد و هر تعرضی را نسبت به تمامیت ارضی، استقلال و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اقدام کوبنده و به موقع پاسخ خواهد داد.

کلیدواژه