فروردین ۱۵, ۱۴۰۲ ۱۶:۵۹ Asia/Dushanbe
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه‌بندی جهانی QS مقام برتر را کسب کرد
    دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه‌بندی جهانی QS مقام برتر را کسب کرد

مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مرکز استان خراسان رضوی، شمال شرق ایران، گفت: این دانشگاه در رتبه بندی جهانی موضوعی (QS) موفق به کسب رتبه برتر در حوزه علوم زیستی و پزشکی ( Life Sciences & Medicine ) شد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،«عبدالرسول رنگرزی» مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: در قالب  رتبه بندی جهانی موضوعی (QS) دانشگاه علوم پزشکی مشهد رتبه اول کشوری در حیطه داروسازی و فارماکولوژی و رتبه سوم کشوری در رشته علوم زیستی و پزشکی را کسب کرده است.
رنگرزی گفت: در رتبه‌بندی جهانی QS که از جمله نظام‌های رتبه‌بندی علمی معتبر جهانی است، دانشگاهها در پنج حوزه موضوعی شامل "علوم زیستی و پزشکی، هنر و علوم انسانی، مهندسی و فناوری، علوم طبیعی و علوم اجتماعی و مدیریت" مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می گیرند.
مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: کسب جایگاه شاخص دانشگاه‌های کشور در نظام‌های معتبر رتبه‌بندی جهانی از اهداف مهمی بوده که در نقشه جامع علمی کشور بر آن تاکید شده است.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و حدود ۲۵ کارمند بهداشتی و درمانی و همچنین فعالیت بیش از ۵۰ مرکز تحقیقاتی به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور به شمار می رود.

کلیدواژه