فروردین ۲۱, ۱۴۰۲ ۱۵:۰۰ Asia/Dushanbe

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت، کشورهای اسلامی مسؤولیت دارند تا مانع استفاده رژیم صهیونیستی از فضاهای سیاسی منطقه برای انحراف اذهان عمومی از مسئله فلسطین شوند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،«ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی درباره ناآرامی‌های اخیر در سرزمین‌های فلسطین اشغالی افزود، نقش جامعه بین‌المللی در حمایت از مردم فلسطین یک ضرورت است. 
کنعانی چافی با بیان اینکه نقش کشورهای اسلامی نیز در حمایت از ملت فلسطین چه به صورت سیاسی و چه کمک در مجامع بین‌المللی تعیین کننده و حائز اهمیت است، تصریح کرد، کشورهای مسلمان در مسئله فلسطین نقش جدی‌تر و مهم‌تری دارند.
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی ایران افزود، وجود رژیم صهیونیستی تهدیدی ضد ثبات و امنیت منطقه است و کشورهای اسلامی در مقابله با ادامه سیاست اشغالگری اسرائیل مسؤولیت دارند.

کنعاچی چافی گفت، ملت فلسطین در خط مقدم مبارزه با رژیمی بوده که صادرکننده تروریسم به کل کشورهای منطقه است و کمک به ملت فلسطین حمایت از مظلوم و اقدامی در جهت تدبیر، دوراندیشی و جلوگیری از اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی و ممانعت از صدور تروریسم سازمان یافته در منطقه است.
دیپلمات ایران با اشاره به گفت و گوهای تلفنی روزهای اخیر رئیس جمهوری و وزیر امورخارجه ایران با تعدادی از رئیسان و وزیران امورخارجه کشورهای اسلامی درباره ادامه جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در سرزمینهای اشغالی، بر نقش سازمان همکاری اسلامی در حمایت از مسئله فلسطین و ضرورت تشکیل جلسه فوق العاده این سازمان برای حل بحران در سرزمینهای اشغالی تاکید کرد.

کلیدواژه