فروردین ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۶:۴۱ Asia/Dushanbe
  • افزایش پروازهای خارجی فرودگاه مشهد، استان خراسان رضوی
    افزایش پروازهای خارجی فرودگاه مشهد، استان خراسان رضوی

مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی، شمال شرق ایران، گفت: تعداد پروازهای خارجی فرودگاه مشهد در سال ۱۴۰۱ شمسی نسبت به سال قبل از آن ۸۲ درصد رشد داشته است.

«محمود امانی بنی» مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۰ هزار و ۲۹۲ پرواز ورودی و خروجی خارجی در سال گذشته در فرودگاه مشهد انجام شد که این تعداد در سال قبل از آن پنج هزار و ۶۵۸ پرواز بود.
امانی بنی گفت: در مجموع سال گذشته یک میلیون و ۳۷۲ هزار و ۵۵۸ نفر با پروازهای ورودی و خروجی خارجی در فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد جا به جا شده اند که ۹۹ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است.


مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی تصریح کرد: سال گذشته سه میلیون و ۲۵ هزار و ۳۱۵ مسافر داخلی با ۲۲ هزار و ۵۰ پرواز خروجی و ۲ میلیون و۹۵۰ هزار و ۴۸۹ مسافر داخلی با ۲۲ هزار و ۹۱ پرواز ورودی در این فرودگاه جا به جا شدند که این تعداد مسافر نسبت به سال قبل از آن ۳۰ درصد رشد داشته است.
به گفته مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی، کاهش شیوع بیماری کرونا نقش مهمی در افزایش تقاضای سفر در سال ۱۴۰۱ داشته و این روند ادامه دارد.


فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد پس از مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک ایران است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرت‌ها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی روزانه در آن انجام می‌شود.

کلیدواژه