اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۲ ۰۹:۰۲ Asia/Dushanbe
  • قرارداد با هند برای توسعه بندر چابهار در مراحل تدوین نهایی قرار دارد

معاون مهندسی و توسعه زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفت: قرارداد با دولت هند برای توسعه بندر چابهار، جنوب شرق ایران، در مراحل تدوین نهایی قرار دارد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،«علی فتحی» معاون مهندسی و توسعه زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی ایران روز چهارشنبه افزود: سازمان بنادر و دیانوردی ایران ایران از سرمایه گذاری طرف‌های خارجی یا کشورهای حاشیه خلیج فارس، استقبال می‌کند.
معاون مهندسی و توسعه زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی ایران با تاکید بر اینکه فعالیت فنی در کارگروه‌های تخصصی به سازمان بنادر مربوط می‌شود و باقی رایزنی‌ها مربوط به سایر ارگان‌ها، تصریح کرد: هم‌ اکنون مذاکرات با هند برای پیشبرد قرارداد بلندمدت برای توسعه بندر چابهار به مراحل نهایی رسیده است.
فتحی درباره مشکلات موجود در بندر چابهار در خصوص استفاده از تجهیزات بندری که در سایه قرارداد کوتاه‌مدت با هند وارد شده و بلااستفاده مانده است نیز گفت: جزییات تفاهم با هند شامل چند بخش است که بخشی از مشکلات مربوط به بیمه و موضوعات حقوقی بوده و در حال مذاکره است.

بندر چابهار،استان سیستان و بلوچستان، جنوب شرق ایران، تنها بندر اقیانوسی ایران است که در کرانه دریای مکران و اقیانوس هند قرار دارد.
 

کلیدواژه