تیر ۰۵, ۱۴۰۲ ۱۴:۲۷ Asia/Dushanbe

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: دولت ایران پایبند روند مذاکرات است تا حقوق ملت ایران تامین شود.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل ازخبرگزاری ایران پرس،«ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران درباره گمانه زنی برخی رسانه ها مبنی بر ضرورت مذاکره با امریکا افزود: موضع ایران در مقابل امریکا کاملا مشخص بوده ضمن اینکه نمادها و نمونه های رفتار جنایت آمیز آمریکا در مقابل دولت و ملت ایران واضح است.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران افزود: نگاه ایران به آمریکا برآمده از رفتار جنایت آمیز این کشور است و و تا زمانیکه نگاه دولت آمریکا عوض نشود، نگاه ایران نیز عوض نخواهد شد.


کنعانی چافی همچنین با تاکید بر پایبندی ایران به مذاکره، به دیدار « علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دوحه قطر افزود: با توجه به تمایل اروپا برای انجام گفت‌وگو با ایران، نشست مذاکره‌کننده ارشد ایران با مقامات ارشد سه کشور اروپایی برگزار و در ادامه گفت‌وگوهای قبلی، نشست جدیدی در ابوظبی و نشستی هم با مورا در دوحه برگزار شد.


سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تصریح کرد: مواضع ایران به صراحت به طرف‌های اروپایی بیان و دیدگاه‌های طرف مقابل شنیده شده است؛ جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به نتایج مثبت از روند مذاکرات رفع تحریم از همه ظرفیت‌های دیپلماتیک استفاده و از تمایل‌های توأم با حسن‌نیت طرف‌های منطقه‌ای استقبال می کند.
کنعانی چافی در پاسخ به سوال خبرنگار ایران پرس در خصوص تاثیر تماس های تلفنی میان وزیران امور خارجه ایران و جمهوری آذربایجان در رفع سوء تفاهم‌ها میان دو کشور گفت:«حسین امیرعبداللهیان» و«جیحون بایرام‌اف» وزیران امورخارجه ایران و جمهوری آذربایجان شب گذشته در خصوص مناسبات سیاسی، اقتصادی و کنسولی دوکشور تلفنی گفت و گو کردند و برای بازگرداندن روابط دو کشور به مسیر عادی تلاش می شود.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران افزود: بررسی موضوعات منطقه‌ای و اقتصادی نیز از دیگر موضوعات مطرح شده میان وزیر امورخارجه ایران با وزیر امورخارجه جمهوری آذربایجان بود که در زمینه تقویت همکاری‌ها تاثیرگذار است.

کلیدواژه