تیر ۲۱, ۱۴۰۲ ۱۶:۵۶ Asia/Dushanbe
  • وزیر امورخارجه ایران
    وزیر امورخارجه ایران

وزیر امورخارجه ایران در واکنش به بیانیه گفت‌وگوهای راهبردی روسیه و شورای همکاری خلیج فارس و طرح ادعا درباره جزایر سه‌گانه ایرانی گفت: جمهوری اسلامی ایرن بر سر استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی کشور، با هیچ طرفی تعارف ندارد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در پی احضار سفیر روسیه به وزارت امور خارجه ایران در توئیتی نوشت: بر سر استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی ایران، با هیچ طرفی تعارف نمی شود.
«الکسی ددوف» سفیر روسیه در تهران روز چهارشنبه توسط «علیرضا عنایتی» دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه ایران به این وزارتخانه احضار شد.
احضار سفیر روسیه در پی مطالب مندرج در بیانیه پایانی ششمین دور گفت‌وگوهای راهبردی وزرای خارجه روسیه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در مسکو درباره جزایر سه‌گانه ایرانی صورت گرفت و در این دیدار مراتب اعتراض ایران به او ابلاغ شد.
دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه ایران در دیدار سفیر روسیه در ایران با تأکید بر تعلق ابدی جزایر سه گانه ایرانی بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، به خاک جمهوری اسلامی ایران، تصحیح موضع روسیه نسبت به این موضوع را خواستار شد.
مقامات جمهوری اسلامی ایران پیش از این و به کرات جزایر سه‌گانه را جزء لاینفک و جدایی ناپذیر و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران خوانده و هرگونه ادعایی را در این زمینه محکوم کرده‌اند.  

 

«ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران دیروز سه‌شنبه مطالب مندرج در بیانیه مشترک کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و روسیه در خصوص جزایر سه گانه ایرانی را مردود خواند و بر تعلق ابدی این جزایر به ایران تأکید کرد.

 

کلیدواژه