تیر ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۵:۵۷ Asia/Dushanbe
  • دیدارهای فرمانده ارتش پاکستان با مقامات ایران
    دیدارهای فرمانده ارتش پاکستان با مقامات ایران

ارتشبد «سید عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان که به تهران سفر کرده، با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران درباره مسائل مورد علاقه دوجانبه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ارتشبد «سید عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان که در صدر هیأتی و در دیداری دو روزه به تهران سفر کرده است ، امروز (یکشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه ایران با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.


فرمانده ارتش پاکستان در سفر به تهران روز گذشته با سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.
سرلشکر سلامی در دیدار فرمانده ارتش پاکستان که در راستای ارتقای تعاملات و همکاری‌های اطلاعاتی، آموزشی، نظامی و امنیتی و نیز مقابله با پدیده ناامنی‌های مرزی و همچنین  زمینه‌های وحدت و اخوت بین دو کشور برگزار شد، تأکید کرد: محیط منطقه‌ای ما همواره تحت تاثیر نیروهای سیاسی بین‌المللی قرار داشته و قدرت‌هایی وجود دارند که اتحاد و انسجام مسلمانان را تحمل نمی‌کنند.


فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اهمیت ارتقای ظرفیت‌ها و آمادگی‌ها برای توسعه همکاری‌ها در موضوع مقابله با گروهک‌های تروریستی و تهدیدات امنیتی در مرزهای دو کشور گفت: امنیت پاکستان، امنیت ایران است و با گسترش تعاملات، همکاری‌ها و اقدامات مشترک و هم افزا به حیات گروهک‌های تروریستی پایان داده و امنیت پایدار در مناطق مرزی دو کشور برقرار خواهد شد.
ارتشبد «سید عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان همچنین با حضور در ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده این نیرو دیدار و گفت‌وگو کرد.
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روابط بین دو کشور ایران و پاکستان را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و بر گسترش روابط و همکاری‌های دو جانبه در عرصه‌های مختلف تأکید کرد.

کلیدواژه