مرداد ۰۳, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۲ Asia/Dushanbe
  • امیرعبداللهیان : بهانه آزادی بیان نباید مجوز اهانت به مقدسات مسلمانان شود
    امیرعبداللهیان : بهانه آزادی بیان نباید مجوز اهانت به مقدسات مسلمانان شود

وزیر امورخارجه ایران گفت: نباید به بهانه آزادی بیان اجازه اقدام اهانت آمیز به مقدسات مسلمانان  و پیروان ادیان الهی داده شود.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران روز یکشنبه در دیدار «ولادیمیر اورلیچ» رئیس پارلمان جمهوری صربستان اهانت به قران کریم در سوئد و دانمارک را عامل جریحه دار شدن احساسات دو میلیارد مسلمان در جهان دانست و افزود: اهانت به کتب آسمانی محکوم است و نباید به بهانه آزادی بیان اجازه اقدام اهانت آمیز به مقدسات مسلمانان و پیروان ادیان الهی داده شود.
امیرعبداللهیان همچنین روند رشد مناسبات ایران و صربستان در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد تبادل هیئت‌های در سطوح عالی میان دو کشور استمرار داشته باشد و در گسترش هرچه بیشتر همکاری ها ایفای نقش کنند.
رئیس پارلمان جمهوری صربستان نیز با قدردانی از سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشورش، دیدار و ملاقات های انجام شده با رئیس جمهوری اسلامی ایران و همچنین ریاست مجلس شورای اسلامی و برخی وزیران ایرانی را مفید ارزیابی و بر اراده دولت و پارلمان صربستان برای ارتقای مناسبات همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
ولادیمیر اورلیچ با ارزیابی مثبت از همکاری پارلمانهای ایران و صربستان تصریح کرد: به دلیل اهمیت مناسبات با جمهوری اسلامی ایران، گروه دوستی پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران در پارلمان صربستان از پرشمارترین گروههای دوستی محسوب می شود.
«ولادیمیر اورلیچ» رئیس پارلمان صربستان برای دیدار و گفت و گو با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران، شامگاه شنبه در صدر هیأتی پارلمانی وارد تهران شد.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه