شهریور ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۸:۱۲ Asia/Dushanbe
  • در بدو ورود به نیوریورک؛ رئیس جمهوری ایران: سازمان ملل باید صدای
    در بدو ورود به نیوریورک؛ رئیس جمهوری ایران: سازمان ملل باید صدای "ملت‌ها" باشد نه "قدرت‌ها"

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه سازمان ملل متحد باید صدای ملت‌ها باشد نه صدای قدرتمندان، گفت: انتظار ملت‌ها از سازمان ملل آن است که سازمان "ملل" باشد چون اگر سازمان "دول" (دولتها) شد، صدای ملت‌ها شنیده نمی‌شود.

به گزارش ایرنا،«سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر دوشنبه در بدو ورود به نیوریورک برای حضور در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل افزود: سازمان ملل متحد و مجمع عمومی این سازمان ظرفیتی است که می‌توان سخن ملت ایران بیان و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تبیین شود.
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: صدای ملت ایران امروز رساتر از همیشه است چرا که سال گذشته ملت ایران، پیروزی بزرگی را مقابل جنگ شناختی و جنگ ترکیبی دشمن پشت سر گذاشت.
رئیسی تصریح کرد: تصور دشمن این بود که با تکانه‌ها، درخت تناور انقلاب اسلامی دچار مشکل می‌شود غافل از اینکه این محاسبه هم چون گذشته اشتباه است و ملت ایران این مبارزه را پیروزمندانه پشت سر گذاشت.
رئیس جمهوری اسلامی ایران، برای حضور در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در صدر هیات عالیرتبه سیاسی وارد فرودگاه "جان اف کندی" نیویورک شد.
سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دیدار با برخی از سران کشورها و سخنرانی در جمع ایرانیان مقیم، از جمله برنامه‌های رئیسی در سفر به نیویورک خواهد بود.
رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین در نشست‌هایی با گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای در آمریکا به تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران خواهد پرداخت و به سوالات آنان پاسخ خواهد داد.
نشست‌های سالانه مجمع عمومی به‌عنوان مهم‌ترین رویداد بین‌المللی، فرصت مناسبی برای رایزنی‌های سیاسی بین‌المللی است که به دلیل حضور اکثر مقامات بلندپایه کشورهای جهان گفت‌وگوهای دوجانبه را نیز فراهم می‌کند.

کلیدواژه