مهر ۰۲, ۱۴۰۲ ۱۵:۴۶ Asia/Dushanbe
  • تاکید
    تاکید " امیر عبداللهیان " بر ضرورت واکنش دولت سوئد به هتک حرمت قرآن کریم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در دیدار با وزیر امور خارجه سوئد بر ضرورت واکنش دولت این کشور درخصوص هتک حرمت قرآن کریم تاکید کرد.

"حسین امیر عبداللهیان " وزیر امور خارجه ایران، و «توبیاس بیلستروم » وزیر امور خارجه سوئد سوئد در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک رایزنی و گفت وگو کردند.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان در دیدار وزیر امور خارجه سوئد با اشاره به چند بار گفت‌وگوی تلفنی مشترک با وی طی ماه‌های گذشته گفت: موضوعات مهمی برای گفت‌وگو و تبادل نظر در حوزه های مختلف داریم اما مهمترین موضوع، تداوم اهانت به قرآن کریم در سوئد است.

وزیر امور خارجه ایران، با اشاره به جریحه دار شدن احساسات دو میلیارد مسلمان جهان از اهانت‌های مکرر به قرآن کریم در کشور سوئد گفت: دفاع از ارزش‌های سوئد به قیمت نادیده گرفتن ارزش‌های دو میلیارد مسلمان جهان قابل پذیرش نیست، لذا می‌خواهیم بر اهمیت و ضرورت مسئولیت پذیری و پاسخگویی دولت سوئد در این زمینه تاکید کنیم.

وزیر امور خارجه ایران، تصریح کرد: در مورد تبادل سفرا منتظر یک اقدام خوب درباره قرآن کریم در کشور سوئد هستیم.

امیرعبداللهیان، همچنین با اشاره وضعیت حمید نوری شهروند ایرانی زندانی در سوئد گفت: پشت پرونده نوری گروهک تروریستی منافقین هستند که دستشان به خون هزاران شهروند ایرانی آلوده بوده و انتظار آن است که دولت سوئد در مرحله تجدید نظر تصمیم عاقلانه و شجاعانه بگیرد و او آزاد شود.

وزیر امور خارجه سوئد، نیز در این دیدار گفت: اسلام هراسی نزد دولت سوئد جایی ندارد و طرفدار بردباری دینی هستیم.

«توبیاس بیلستروم »، تمایل سوئد را به تداوم گفت‌وگو و همکاری با تهران اعلام کرد.

وزیر امور خارجه سوئد، درخصوص برخی موضوعات کنسولی مورد نظر کشورش نیز گفت و گو کرد.

کلیدواژه