مهر ۰۲, ۱۴۰۲ ۱۹:۰۵ Asia/Dushanbe

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد : امروز صهیونیست‌ها در ضعیف‌ ترین وضعیت خود قرار دارند و رژیم جعلی صهیونیستی در جایگاهی نیست که کسی برای تهدیداتشان ارزش قائل شود.

"   حسین امیر عبدالهیان " وزیر امورخارجه ایران  که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده، در جمع خبرنگاران ایرانی درخصوص تهدیدات نخست وزیر رژیم صهیونیستی  گفت: توان بنیامین نتانیاهو و رژیم جعلی صهیونیستی بیش از این نیست و اگر آنها قادر بودند کاری انجام دهند از این ادبیات و روش استفاده نمی‌کردند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،وزیر امور خارجه  ایران، افزود :  صهیونیست ها  امروز گرفتار بحران‌های چند لایه در داخل سرزمین‌های اشغالی هستند.

امیر عبداللهیان، همچنین گفت : نخست وزیر یک رژیم جعلی و اشغالگر به جای اینکه چهارچوب سازمان ملل را رعایت کند از این تریبون برای بیان تهدید استفاده می‌کند و زبان تهدید را بکار می‌برد و این نشان دهنده سوء استفاده رژیم صهیونیستی از ابزارهای بین‌المللی است.

وزیر امور خارجه ایران، همچنین با بیان اینکه صهیونیست‌ها خود دارنده صدها کلاهک هسته‌ای هستند و با گستاخی تمام به برنامه‌های تهدیدآمیز خود در این حوزه ادامه می‌دهند تاکید کرد: امروز صهیونیست‌ها در ضعیف‌ ترین وضعیت خود قرار دارند. 

امیر عبداللهیان، به دیدارش با " آنتونیو گوترش " دبیر کل سازمان ملل اشاره کرد و گفت :  در این دیدار در بخشی از گفت‌وگوها به موضوع ابتکار و پیشنهاد  "سیدابراهیم رئیسی " رئیس‌جمهور درخصوص ضرورت پایبندی و همبستگی‌ها در کانون گرم خانواده اشاره  و در این ارتباط صحبت کردیم.  

وزیر امور خارجه ایران، خاطرنشان کرد : دبیرکل سازمان ملل از این ایده استقبال کردند و قرار شد  ایده مطرح شده را در قالب یک طرح ارائه دهیم تا بتوانیم بسترهای جهانی شدن آن را فراهم کنیم. 

امیر عبداللهیان،  همچنین با بیان اینکه در جریان دیدار با مقامات شرکت کننده در مجمع عمومی سازمان ملل  در ارتباط با برخی از چالش‌های موجود جهانی و منطقه‌ای رایزنی و گفت‌وگو کردیم، گفت: در این دیدارها بخش مهمی از تمرکز مذاکرات  در موضوعات دو جانبه و گسترش روابط اختصاص داشت. 

کلیدواژه