مهر ۱۲, ۱۴۰۲ ۰۹:۰۴ Asia/Dushanbe
  • تاکید امیرعبداللهیان بر مقابله قاطع با حرکات موهن علیه مقدسات و ارزش‌های اسلامی

وزیر امور خارجه ایران با تأکید بر لزوم همفکری و هماهنگی علمای اسلام برای مقابله قاطع و هوشمندانه با حرکات خزنده و موهن علیه مقدسات و ارزش‌های اسلامی از آمادگی تهران برای همکاری با مجمع فقه اسلامی در این زمینه خبر داد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، حسین امیرعبداللهیان و مصطفی سانو که برای شرکت در سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران به سر می‌برد، روز سه شنبه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در این دیدار نقش مجمع فقه اسلامی در فضای جدید منطقه را مهم و تأثیرگذار دانست و اهمیت افزایش تعاملات میان اندیشمندان جهان اسلام برای تقویت وحدت اسلامی و مقابله با چالش‌های فراروی امت اسلامی را مورد تأکید قرار داد.

وی همچنین بر لزوم همفکری و هماهنگی برای مقابله قاطع و هوشمندانه با حرکات خزنده و اقدامات موهنی همچون اهانت به مقدسات و ارزش‌های اسلامی تأکید و بر آمادگی تهران برای همکاری با مجمع فقه اسلامی در این زمینه تصریح کرد.

«مصطفی سانو» دبیرکل مجمع فقه اسلامی سازمان همکاری اسلامی نیز در این دیدار ضمن اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام و تشکر از ابتکارات و تلاش‌های ارزنده ایران در جهت وحدت امت اسلامی و تقریب میان مذاهب اسلامی، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های مجمع فقه اسلامی ارائه کرد.

وی با استقبال از حضور و مشارکت بیشتر علما و اندیشمندان ایران در برنامه‌های مجمع فقه اسلامی، خواستار حمایت بیشتر جمهوری اسلامی ایران از مجمع فقه اسلامی شد.

 

کلیدواژه