مهر ۲۵, ۱۴۰۲ ۰۹:۲۹ Asia/Dushanbe
  • عبدالهیان : رژیم صهیونیستی باید فورا اقدامات تروریستی ضد فلسطین را متوقف کند
    عبدالهیان : رژیم صهیونیستی باید فورا اقدامات تروریستی ضد فلسطین را متوقف کند

وزیر امورخارجه ایران در گفت وگوی تلفنی با وزیر امورخارجه ایرلند گفت که رژیم صهیونیستی باید فورا اقدامات تروریستی و نسل کشی ضد  فلسطین را متوقف کند.

به گزارش ایرنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران شامگاه دوشنبه در تماس تلفنی با «مایکل مارتین» وزیر امور خارجه ایرلند درباره آخرین تحولات فلسطین و تشدید حملات رژیم صهیونیستی ضد غیر نظامیان در باریکه غزه  گفت وگو و تبادل نظر کرد.


وزیر امور خارجه ایران با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در محاصره باریکه غزه به منظور جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه نظیر غذا، آب و دارو خاطر افزود، گسترش احتمالی جنگ در دیگر جبهه‌ها به مرحله اجتناب‌ ناپذیر نزدیک می‌شود و لازم است در اسرع وقت کریدورهای مناسب برای ارسال آب، غذا و اقلام دارویی و پزشکی به مردم غزه ایجاد شود.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به کشته شدن روزانه بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ نفر از افراد غیر نظامی در باریکه غزه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید فورا اقدامات تروریستی و نسل کشی ضد  فلسطین را متوقف کند.


وزیر امور خارجه ایرلند نیز با ابراز نگرانی از گسترش تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی گفت، لازم است در این جنگ حقوق بین الملل بشر دوستانه رعایت شود.
مارتین تاکید کرد، ایرلند بر ضرورت ایجاد کریدور بشردوستانه برای ارسال کمک‌ها و اقلام انسان دوستانه ضروری به مردم غزه تاکید دارد.
وزیر امور خارجه ایرلند همچنین ابراز امیدواری کرد که جمهوری اسلامی ایران با ایفای نقش بی بدیل خود در منطقه بتواند برای کاهش دامنه بحران در منطقه ابتکاری سودمند ارائه کند، زیرا افزایش تنش‌ها در منطقه نگران کننده بوده و لازم است تدابیری برای کاهش فوری تنش‌ها اتخاذ شود.

کلیدواژه