آبان ۰۹, ۱۴۰۲ ۱۶:۳۸ Asia/Dushanbe
  • امیرعبداللهیان: در نتیجه استمرار جنایات رژیم صهیونیستی دامنه درگیری‌ها در منطقه افزایش یافته است
    امیرعبداللهیان: در نتیجه استمرار جنایات رژیم صهیونیستی دامنه درگیری‌ها در منطقه افزایش یافته است

وزیر امورخارجه ایران گفت: در نتیجه استمرار جنایات رژیم صهیونیستی ضد مردم بی‌دفاع فلسطین و محاصره کامل باریکه غزه، به تدریج دامنه درگیری‌ها در منطقه افزایش یافته است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران روز سه شنبه در دیدار با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با اشاره به گفت و گوی تلفنی اخیر رئیسی جمهوری اسلامی ایران با امیر قطر و تبادل نظر انجام شده در خصوص تحولات فلسطین، از اهتمام و نقش حمایتی قطر از ملت مظلوم فلسطین تشکر و قدردانی کرد.
امیرعبداللهیان با تاکید بر قدرت مقاومت در ایستادگی و مبارزه مقتدرانه ضد  ارتش رژیم صهیونیستی و ناتوانی رژیم در رویارویی با نیروهای مقاومت فلسطین، وضعیت انسانی در باریکه غزه را به دلیل حملات وحشیانه صهیونیست‌ها ضد شهروندان مظلوم غزه اسفناک دانست و نسبت به پیامدهای غیرقابل پیش بینی جنایات جنگی صهیونیست‌ها که با حمایت دولت آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی انجام می‌شود، هشدار داد.
وزیر امورخارجه ایران انعکاس پیام قوی از سوی جهان اسلام به رژیم صهیونیستی و حامیان آن را مهم دانست و افزود: لازم است موضع مشترک و منسجم کشوهای اسلامی در حمایت از ملت فلسطین، در حوزه عملی و اجرایی نیز بطور مؤثر به فعلیت رسیده و کشورهای اسلامی از تمام توان خود برای پایان دادن جنایت جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی ضد ملت مظلوم فلسطین و رفع محاصره انسانی باریکه غزه استفاده کنند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نیز با ابلاغ سلام خود به رهبری و رئیس جمهوری ایران، به گفت و گوهای خوب و مهم اخیر خود با رئیس جمهوری ایران درباره تحولات فلسطین اشاره کرد و گفت: این مشورت‌ها در چارچوب منافع دو کشور و مصالح کشورها و ملت‌های منطقه از جمله در حمایت از ملت مظلوم فلسطین ادامه خواهد یافت.
امیر قطر جنایات جاری رژیم صهیونیستی ضد شهروندان فلسطینی در غزه را از منظر همه ملت‌های جهان غیرقابل قبول و غیرقابل تحمل دانست و تظاهرات ضد اسرائیلی گسترده مردمی در کشورهای مختلف جهان از جمله در آمریکا را نشانه انزجار جهانی از این جنایات دانست.

کلیدواژه