آبان ۳۰, ۱۴۰۲ ۰۹:۱۸ Asia/Dushanbe
  • امیرعبداللهیان : به حمایت‌ های سیاسی از مقاومت ادامه می‌دهیم
    امیرعبداللهیان : به حمایت‌ های سیاسی از مقاومت ادامه می‌دهیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه در جریان عملیات حماس نبودیم و این یک تصمیم کاملاً فلسطینی بود، تاکید کرد: به حمایت‌های سیاسی خود از مقاومت برابر اشغالگری ادامه می‌دهیم.

" حسین امیرعبداللهیان "  وزیر امور خارجه ایران،  در ژنو سوئیس و  در مصاحبه  با شبکه خبری " سی بی اس نیوز " درخصوص تحولات غزه  گفت :   از تمام پایگاه‌های آمریکا در منطقه تسلیحات جنگی و از جمله سلاح‌های ممنوعه در اختیار رژیم اسرائیل قرار می‌ گیرد یعنی آمریکا به طور آشکارا در جنگ علیه غزه و نسل کشی در غزه نقش دارد.

وزیر امور خارجه ایران افزود : حوثی‌ها  بخش مهم از جامعه و نظام سیاسی کنونی یمن هستند، و  در چارچوب مصالح خود تصمیم گیری و اقدام می کنند  البته آن ها به صراحت اعلام کردند که نسبت به نسل کشی در غزه بی تفاوت نخواهند بود.

وزیر امور خارجه ایران، همچنین گفت : گروه‌ هایی که در عراق و سوریه علیه منافع آمریکا اقدام کرده‌اند، خود تصمیم گرفته‌اند و بر اساس جمع‌بندی و تصمیمات خود اقدام کرده‌اند. 

به گفته " امیرعبداللهیان " : البته کاخ سفید به ایران  پیام می‌دهد و می‌گوید که به دنبال گسترش دامنه جنگ نیست و برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه و توقف انسان دوستانه جنگ تلاش می‌کند اما تا این لحظه هیچ گاه آمریکا اراده خود را برای توقف جنگ نشان نداده بلکه شدت جنگ را افزایش داده است، آمریکا باید مسئولیت این امر را بپذیرد.

وزیر امور خارجه ایران، در ادامه افزود : سرزمین‌های اشغال شده قوانین خاص خود را در منطق حقوق بین‌الملل دارند و مردمان کشور اشغال شده طبق حقوق بین‌الملل می‌توانند برای دفاع از خود حتی وارد جنگ مسلحانه شوند، اما اقدام حماس به عنوان یک گروه آزادی‌بخش فلسطینی در مقابل اشغالگری را کاملاً در چارچوب حقوق بین‌الملل می‌دانیم.

امیرعبداللهیان، در ادامه گفت : اسرائیل یک قدرت اشغالگر است،  حقوق بین الملل که اتفاقاً در خود آمریکا و غرب هم نوشته شده است، این حق را برای اتباع کشور اشغال شده قائل است که سلاح حمل کنند و از خود دفاع کنند.

وزیر امور خارجه ایران، تصریح کرد : اگر جنگ و نسل کشی در غزه ادامه پیدا کند، گسترش دامنه جنگ اجتناب ناپذیر است.

کلیدواژه