آذر ۰۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۳ Asia/Dushanbe
  • اکتبر سالجاری میلادی، تولید صنایع فولاد ایران ۷۰۰ هزار تُن افزایش یافت
    اکتبر سالجاری میلادی، تولید صنایع فولاد ایران ۷۰۰ هزار تُن افزایش یافت

انجمن جهانی فولاد اعلام کرد صنایع فولادسازی ایران اُکتبر امسال (1 تا تا 31 اکتبر 2023) سه میلیون و ۱۰۰ هزار تُن فولاد خام تولید کرد که با توجه به تولید ۲ میلیون و چهارصد هزار تُنی فولاد در سپتامبر سال جاری میلادی، رُشد ۷۰۰ هزار تنی را نشان می‌دهد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، انجمن جهانی فولاد در گزارش میزان تولید جهانی فولاد خام برای ماه اُکتبر ۲۰۲۳ تصریح کرد: تولید جهانی فولاد خام در این ماه به ۱۵۰ میلیون تُن رسید که ۰.۶ درصد نسبت به تولید «اُکتبر» سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است.
این سند که بر اساس اطلاعات گزارش شده ۶۳ کشور تولید کننده فولاد به این انجمن گردآوری شده است، نشان می‌دهد که با وجود کاهش تولید اُکتبر سال ۲۰۲۳ سه کشور از ۱۰ کشور اول تولید کننده فولاد جهان، نسبت به تولید همین ماه در سال ۲۰۲۲، میزان تولید فولاد در هفت کشور هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، ترکیه و ایران افزایش داشته است.
گزارش انجمن جهانی فولاد حکایت از رُشد ۳.۵ درصدی تولید فولاد ایران نسبت به سال گذشته دارد.
براساس این گزارش، صنایع فولادسازی ایران، اُکتبر امسال ۳ میلیون و یکصد هزار تُن فولاد خام تولید کرد که نسبت به میزان تولید فولاد در اُکتبر سال قبل، رُشد ۳.۵ درصدی را نشان می‌دهد.
بر اساس این گزارش صنعت فولاد ایران با تولید سه میلیون و یکصد هزار تُن فولاد خام  در اُکتبر امسال، از نظر میزان تولید ماهیانه (ماه اُکتبر) در رتبه هفتم فولادسازان برتر جهان قرار گرفت هرچند که از نظر میزان کل تولید در ۱۰ ماه گذشته، ایران با تولید ۲۵ میلیون و یکصد هزار تُن کماکان دهمین فولادساز برتر جهان است.
انجمن جهانی فولاد (worldsteel) یکی از بزرگترین و پویاترین انجمن های صنعتی در جهان است که تمامی کشورهای بزرگ تولید کننده فولاد در آن عضویت

کلیدواژه