آذر ۲۳, ۱۴۰۲ ۱۷:۳۳ Asia/Dushanbe
  • مرکز آموزش‌های آزاد زبان روسی در دانشگاه علامه‌طباطبائی
    مرکز آموزش‌های آزاد زبان روسی در دانشگاه علامه‌طباطبائی

 معاون پژوهشی دانشگاه علامه‌طباطبائی ایران از راه‌اندازی مرکز آموزش‌های آزاد زبان روسی در این دانشگاه خبر داد.

معاون پژوهشی دانشگاه علامه‌طباطبائی در صدر هیاتی با هدف پیگیری زمینه‌های همکاری‌های مشترک با چند دانشگاه روسیه به این کشور سفر کرد و با رئیسان، مدیران آموزشی و معاونان بین‌الملل دانشگاه‌های روسیه درباره اجرایی شدن همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی تبادل نظر کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس،« داود حسین‌پور» معاون پژوهشی دانشگاه علامه‌ طباطبائی گفت در سفر اخیر به روسیه ۳ تفاهم‌نامه همکاری مشترک با دانشگاه‌های "پوشکین"، "تربیت معلم" و "مگیمو" روسیه امضاء شد و بر اساس این تفاهم‌نا‌مه‌ها مرکز آموزش‌های آزاد زبان روسی در دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی می‌شود.
معاون پژوهشی دانشگاه علامه‌طباطبائی در دیدار با معاون آموزشی دانشگاه "پوشکین" درباره انتشار کتاب‌های مشترک و استفاده از ظرفیت‌های دو دانشگاه برای تقویت رشته زبان روسی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
حسین‌پور همچنین در دیدار با معاون آموزشی و معاون بین‌الملل دانشگاه "تربیت معلم" روسیه علاوه بر امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک، دو دانشگاه درباره  ایجاد و راه‌اندازی مرکز آموزش‌های آزاد زبان روسی در دانشگاه علامه‌طباطبائی با پشتیبانی تامین استاد روسی و نیز تامین تجهیزات لازم، توافق کرد.

در دیدارهای هیئت دانشگاه علامه‌طباطبائی با مسئولان دانشگاه‌های روسیه، به منظور بررسی‌های کارشناسی و دقیق، جلساتی به صورت آنلاین با حضور تیمور محمدی، رئیس دانشکده اقتصاد، سعید شکوهی، رئیس موسسه آموزش عالی بیمه اکو و  مجیدرضا مومنی، معاون پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد. 

کلیدواژه