آذر ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۵ Asia/Dushanbe
  • وزیر امورخارجه ایران در سفر به کویت با امیر جدید این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد
    وزیر امورخارجه ایران در سفر به کویت با امیر جدید این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد

وزیر امورخارجه ایران در سفر به کویت با امیر جدید این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران روز یکشنبه در دیدار با «شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح» امیر جدید این کشور ضمن ابلاغ مراتب تسلیت و همدردی رئیس جمهوری، ملت و دولت ایران در پی درگذشت امیر فقید کویت، انتخاب امیر جدید این کشور را تبریک گفت و بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از کویت تاکید کرد.
امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه روابط ایران و کویت روابط خوبی بوده است، ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید روابط دوکشور بیش از پیش گسترش یابد.
مشعل الاحمد الجابر الصباح امیر جدید کویت نیز با ابلاغ سلام به رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری اسلامی ایران، از پیام تسلیت و همدردی جمهوری اسلامی ایران قدردانی و تاکید کرد که به وزیر امور خارجه و سایر اعضای دولت کویت ماموریت داده تا گسترش همه جانبه روابط را با سرعت بیشتری پیگیری کنند.
دیوان امیری کویت روز شنبه (۱۶دسامبر) از درگذشت «شیخ نواف الاحمد الصباح» امیر این کشور در سن ۸۶ سالگی خبر داد.
«شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح» شانزدهمین امیر کویت بود که در ۲۹ سبتامبر ۲۰۲۰ (۸ مهر۱۳۹۹) به مقام امیری رسیده بود.الصباح عهده‌داری مسئولیت‌های وزارت کشور، وزارت دفاع، وزارت کار و امور اجتماعی، استانداری برخی استان‌های کویت، نائب رئیس گارد ملی کویت، معاون نخست وزیر و پست ولیعهدی کویت را در کارنامه خود داشت.
براساس قانون اساسی کویت، شیخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح» ولیعهد این کشور به عنوان امیر جدید این کشور انتخاب و با او بیعت خواهد شد.

کلیدواژه