بهمن ۱۰, ۱۴۰۲ ۱۳:۵۲ Asia/Dushanbe
  • فیلم / امیرعبداللهیان خبر داد : گسترش همکاریهای ایران و پاکستان برای مقابله با تروریسم
    فیلم / امیرعبداللهیان خبر داد : گسترش همکاریهای ایران و پاکستان برای مقابله با تروریسم

وزیر امور خارجه ایران از توافق تهران و اسلام آباد برای گسترش همکاریها برای مقابله با تروریسم خبر داد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران روز دوشنبه در سفر به پاکستان با وزیر امورخارجه، فرمانده ارتش و نخست وزیر این کشور دیدار کرد.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان ، وزیر امورخارجه ایران دوشنبه شب پیش از ترک اسلام‌آباد به تهران در جمع خبرنگاران گفت: دیدارهای بسیار مهم و سازنده‌ای در جریان این سفر با مقامات عالی‌رتبه پاکستان صورت گرفت و توافق شد تا همکاری‌های اقتصادی، تجاری، گردشگری، انرژی و در سایر حوزه‌ها را با سرعت بیشتری تداوم یابد.

امیرعبداللهیان افزود: دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و پاکستان توافق دارند که مطابق با یک جدول زمانبندی شده، پنج گذرگاه جدید مرزی به گذرگاه‌های مرزی موجود میان دو همسایه اضافه شود.
وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که مرزهای امن دوکشورباید به مرزهای تجاری، اقتصادی و گردشگری تبدیل شود چرا که جمهوری اسلامی ایران و پاکستان معتقدند مرزهای دوکشور جایی برای تروریسم و اقدامات تروریستی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد، متاسفانه دشمنان تلاش دارند تا گروه‌های تروریستی را در منطقه فعال نگه دارند و سرویس‌های امنیتی آمریکا و رژیم اسرائیل با گروههای تروریستی ارتباط دارند که هدفشان تداوم ناامنی‌ها در منطقه است.

کلیدواژه