اسفند ۰۸, ۱۴۰۲ ۱۷:۴۴ Asia/Dushanbe
  • استقبال ایران از تقویت همکاری ها با ونزوئلا در بخش های مختلف اقتصادی و تجاری
    استقبال ایران از تقویت همکاری ها با ونزوئلا در بخش های مختلف اقتصادی و تجاری

وزیر امورخارجه ایران گفت، جمهوری اسلامی ایران از تقویت همکاری ها با ونزوئلا در بخش های مختلف اقتصادی و تجاری استقبال می‌کند.

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امورسخنگویی وزارت امورخارجه، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران در دیدار «ایوان خیل پینتو» وزیر امورخاجه ونزوئلا در حاشیه پنجاه و پنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل و کنفرانس خلع سلاح در ژنو سوئیس، با تاکید بر گسترش همکاریهای دو کشور، مداخلات آمریکا در امور داخلی ونزوئلا بویژه در مسائل مرتبط با انتخابات این کشور را محکوم کرد و افزود، ایران از حق انتخاب ملت ونزوئلا بدون مداخله خارجی حمایت می کند.

امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات فلسطین و وضعیت فاجعه بار انسانی در باریکه غزه و تلاش رژیم صهیونیستی برای کوچ اجباری مردم فلسطین به کشورهای همجوار و حمایت آمریکا از جنایات این رژیم نسل کش ، بر تداوم تلاش جامعه جهانی برای توقف جنایات جنگی و نسل‌کُشی ملت فلسطین تاکید کرد.


وزیر امورخارجه ایران همچنین با اشاره به پیشرفتهای حاصله در روابط دو تهران - کاراکاس و امضای 19 سند همکاری از جمله سند همکاریهای بلندمدت 20 ساله، پیگیری و تلاش مشترک برای اجرای مؤثر این اسناد را خواستار شد.
 


«ایوان خیل پینتو» وزیر امورخارجه ونزوئلا نیز با ابراز خرسندی از دیدار با وزیر امورخارجه ایران، برآمادگی کاراکاس برای پیشبرد روابط مبتنی بر سند همکاری های 20 ساله و اجرای کامل اسناد مشترک همکاری تاکید کرد.
وزیر امورخارجه ونزوئلا همچنین به موضع مشترک کاراکاس - تهران درباره فلسطین، توقف فوری جنگ و پایان نسل کشی فلسطینیان از سوی رژیم جعلی اسرائیل را خواستار شد.
وزیر امورخارجه ایران برای شرکت در نشست عالیرتبه اجلاس سالیانه شورای حقوق بشر و بخش عالیرتبه اجلاس خلع سلاح سازمان ملل متحد، یکشنبه شب وارد ژنو سوئیس شد.

کلیدواژه