اسفند ۱۳, ۱۴۰۲ ۰۹:۰۹ Asia/Dushanbe
  • رئیسی: قطع روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی راهکاری عملی برای توقف جنایتگری این رژیم است
    رئیسی: قطع روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی راهکاری عملی برای توقف جنایتگری این رژیم است

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با عبدالطیف رشید رئیس جمهور عراق، قطع روابط تجاری و اقتصادی با رژیم صهیونیستی را راهکاری عملی برای توقف جنایتگری صهیونیست‌ها دانست.

به گزارش ایرنا؛ سید ابراهیم رئیسی در ادامه دیدارهای دوجانبه با سران کشورهای شرکت‌کننده در هفتمین اجلاس مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر روز شنبه با عبدالطیف رشید رئیس جمهور عراق دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این دیدار با انتقاد از بی‌عملی برخی کشورهای عربی و اسلامی نسبت به وظایف خود در قبال مسئله فلسطین، قطع روابط تجاری و اقتصادی با رژیم صهیونیستی را راهکاری عملی برای توقف جنایتگری صهیونیست‌ها دانست و بر لزوم تقویت همکاری‌ها جهت ایجاد بازدارندگی در مقابل رژیم صهیونسیتی تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق فراتر از همسایگی در مرزهای جغرافیایی است و ریشه در عمیق باورهای دینی و فرهنگی دو ملت دارد، گفت: به مواضع شجاعانه دولت جمهوری اسلامی ایران در قبال موضوع فلسطین و غزه افتخار می‌کنیم و معتقدیم تا زمانی که رژیم جنایتکار و متجاوزی همچون رژیم صهیونیستی در منطقه حضور داشته باشد، این منطقه ثبات امنیتی نخواهد داشت.

کلیدواژه