اسفند ۱۳, ۱۴۰۲ ۰۹:۱۷ Asia/Dushanbe
  • تاکید رئیسی بر اجرای توافقنامه های امضا شده با قطر
    تاکید رئیسی بر اجرای توافقنامه های امضا شده با قطر

رئیس‌جمهور اسلامی ایران در دیدر امیر قطر بر اجرای توافقنامه های امضا شده با این کشور تاکید کرد .

به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران  امروز شنبه در حاشیه هفتمین نشست مجمع سران کشور‌های صادرکننده گاز که به میزبانی الجزایر برگزار شد، در دیدار شیخ «تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر، با خوب توصیف کردن سطح روابط، بر اجرای سریع‌تر توافقات دو کشور، تأکید و آن را لازمه توسعه بیش از پیش روابط تهران ـ دوحه دانست.

رئیسی همچنین در ادامه با توجه به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، ضمن انتقاد از انفعال و بی‌عملی برخی کشور‌های اسلامی در قبال جنایتگری صهیونیست‌ها گفت: از زمان برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در ریاض تاکنون هیچ اقدام عملی موثری برای توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه صورت نگرفته است و همچنان روابط اقتصادی برخی دولت‌های منطقه با رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

رییس جمهوری اسلامی ایران ، ضمن ابراز تأسف عمیق از دچار شدن دولت‌های منطقه به بی‌عملی و محافظه‌کاری مفرط در قبال مسئله فلسطین، تصریح کرد: در حالی‌که امروز ملت مسلمان فلسطین، چشم انتظار اقدام عملی و موثر دولت‌های اسلامی است، باید دید که برخی دولت‌های عربی و اسلامی در برابر بی‌تفاوتی نسبت به قتل‌ عام مردم مظلوم فلسطین، چه پاسخی برای ملت‌های خود دارند.

امیر قطر نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط دو کشور در بهترین شرایط تاریخ خود قرار دارد، این سطح روابط را موجب افتخار دولت قطر دانست.

شیخ «تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار با  رئیسی، ضمن بیان و تشریح آخرین تحولات منطقه، اظهار داشت: قتل‌ عام مردم بی‌گناه غزه در صف دریافت کمک‌های بشردوستانه، هیچ‌گاه از حافظه تاریخی مردم جهان فراموش نخواهد شد.

کلیدواژه