اسفند ۱۴, ۱۴۰۲ ۱۵:۳۶ Asia/Dushanbe
  • ایران در میان برترین تولیدکنندگان صنایع فولادی جهان
    ایران در میان برترین تولیدکنندگان صنایع فولادی جهان

ایران با رشد ۴۰ درصدی تولید فولاد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در میان برترین تولیدکنندگان صنایع فولادی جهان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، انجمن جهانی فولاد در نخستین ماه از سال جدید میلادی، تولید فولاد ایران را ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۲۰۲۳) حدود ۴۰ درصد رشد را نشان می‌دهد و این بیشترین رشد تولید در بین ۱۰ کشور برتر در تولید فولاد جهان است.
 

 

به گفته «بهادر احرامیان» عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران،  با انتشار فهرست ۱۰ کشور برتر تولید کننده فولاد خام در نخستین ماه سال ۲۰۲۴، ایران جایگاه نهم را به خود اختصاص داده است.
احرامیان تصریح کرد، با وجود محدودیت‌های انرژی، برق و گاز، با افزایش بهره وری و مدیریت تولید، همچنان روند افزایش تولید و سرمایه گذاری‌های جدی در حوزه تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنعت فولاد ایجاد شده است.
«احمد احمدی» مدیر برنامه‌ریزی و پژوهش شرکت ملی فولاد ایران هم گفت، بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد ۷۱ کشور جهان در نخستین ماه میلادی امسال ۱۴۸ میلیون و صد هزار تن فولاد خام تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یک و ۶ دهم درصدی را نشان می‌دهد. 
کشورهای چین، هند، ژاپن، آمریکا و روسیه همچنان در زمره بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد جهان هستند و ایران نیز بعد از کره‌جنوبی، آلمان، ترکیه و برزیل در رتبه دهم بزرگ‌ترین فولادساز جهان قرار گرفته است.

کلیدواژه