فروردین ۰۴, ۱۴۰۳ ۱۶:۴۵ Asia/Dushanbe
  • پیام تسلیت رئیس جمهوری ایران به دولت و ملت روسیه
    پیام تسلیت رئیس جمهوری ایران به دولت و ملت روسیه

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی جان باختن شمار زیادی از شهروندان بی‌گناه روسیه در حمله تروریستی در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو را به رئیس جمهور، دولت و مردم روسیه تسلیت گفت.

در حمله تروریستی دیشب جمعه شب به مجتمع تجاری کروکاس سیتی هال در حومه شهر مسکو، 115 نفر کشته و بیش از 100 نفر هم زخمی شدند که محکومیت جهانی را دنبال داشته است .

در همین راستا به گزارش ایرنا، سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران امروز شنبه  در پیامی به «ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین» رئیس جمهور فدراسیون روسیه، ضمن تسلیت جان باختن انسان‌های بی‌گناه در حادثه تروریستی مسکو به وی، ‌ دولت و مردم روسیه، این حادثه را قویا محکوم و از تلاش‌های مقامات روسیه برای حفظ امنیت ملی این کشور حمایت کرد و همچنین اقدام جدی جامعه جهانی برای مجازات طراحان و عاملین این حادثه را خواستار شد.

در همین حال " محمدباقر قالیباف رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران نیز در پیامی به رئیس دومای دولتی روسیه، وقوع حمله  تروریستی را در مسکو،محکوم کرد.

پیشتر «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم ،  ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در مرکز تجاری حومه مسکو و ابراز همدردی با خانواده‌های جان باختگان، به «سرگئی لاورف» وزیر امور خارجه، دولت و ملت روسیه تسلیت گفت و افزود: مبارزه مشترک و موثر با ‎تروریسم، نیازمند اقدام جدی و بدون تبعیض جامعه بین المللی است.

 

کلیدواژه