اسفند ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۷:۰۶ Asia/Dushanbe
  • روحانی:غربی ها در نابودی تروریست های منطقه نقشی نداشتند

رییس جمهوری اسلامی ایران گفت:همگان می دانند در نابودی تروریست ها در منطقه، قدرت های غربی هیچ نقشی نداشتند و فقط با هواپیماها و بالگردهای خودشان عملیات نمایشی انجام دادند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در جمع نخبگان عراقی در بغداد با برشمردن اهداف قدرت های سلطه‌گر از کشاندن تروریست‌ها و داعش به منطقه افزود:ایجاد شکاف و تفرقه میان کشورها و ملت‌های منطقه، ایجاد اختلافات عمیق میان قبایل و مذاهب، توجیه حضور نامشروع خود در منطقه، تخریب عراق و سوریه و برخی کشورهای منطقه ، معرفی خود به عنوان منجی و در نهایت ارائه چهره‌ای خشن از اسلام از جمله اهداف قدرت های سلطه گر بود.
رییس جمهوری اسلامی ایران  با ابراز خرسندی از اینکه در همه شرایط پیچیده و سخت منطقه، ملت‌های ایران و عراق پیوسته در کنار هم بوده‌اند افزود: در روند مبارزه با داعش، جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم عراق بود.
روحانی تصریح کرد: مسلمانان منطقه توانستند به دنیا بگویند که تروریست ها مسلمان نیستند و بر خلاف تبلیغات اسلام ستیزانه، اسلام دین عدالت، رحمت و همزیستی مسالمت آمیز با همه اقوام و ادیان است.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه همه ملت های مسلمان و متعهد منطقه جنگ با تروریسم را تا از بین بردن فتنه ادامه خواهند داد گفت: ما نیازمند اتحادی بزرگ برای ایجاد قدرت بزرگ منطقه ای هستیم به طوری که وقتی ابرقدرتها به این منطقه فکر می کنند در سطر اول ذهن‌شان نفت و غارت ملت ها نباشد.

رئیس قوه مجریه ایران همچنین روابط دو دولت و ملت ایران و عراق را بسیار ممتاز و مثال زدنی در منطقه و جهان دانست و افزود: اینکه میلیون ها عراقی و ایرانی هر سال به کشورهای یکدیگر رفت و آمد می کنند نشان علایق تاریخی و فرهنگی میان این دو ملت بزرگ است.

رییس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه برای سفری سه روزه راهی عراق  شد.

کلیدواژه