اسفند ۰۹, ۱۴۰۲ ۱۶:۱۶ Asia/Dushanbe
  • خنثی شدن نقشه آمریکا در غرب عراق توسط نیروهای حشد شعبی
    خنثی شدن نقشه آمریکا در غرب عراق توسط نیروهای حشد شعبی

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از خنثی شدن نقشه آمریکا در غرب عراق توسط نیروهای حشدشعبی خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری مهر ؛ «وعد القدو» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق  گفت:  نیروهای حشد شعبی در نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه مستقر شده و با پیگیری یک راهبرد محافظتی روند نفوذ عناصر تروریست را به عراق به میزان ۹۵ درصد کاهش دادند.

القدو افزود: آمریکایی‌ها به دنبال آن بودند که منطقه‌های مرزی را در غرب عراق به میدان درگیری و محلی برای نفوذ عناصر تروریست تبدیل کنند اما با فداکاری‌های گسترده نیروهای حشد شعبی ناکام ماندند.

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با بیان اینکه استقرار نیروهای حشد شعبی در منطقه‌های غربی عراق راهبردی و حیاتی است گفت: به همین دلیل است که نیروهای حشد شعبی هدف حمله‌های آمریکا قرار می‌گیرند .

گفتنی است نیروهای حشد شعبی همواره به ماموریت محوله در خصوص مبارزه با عناصر باقی مانده از گروهک تروریستی داعش در بخش‌های مختلف عراق ادامه می‌دهند و بارها مخفیگاه‌های این عناصر را کشف و منهدم کرده اند.

نیروهای اشغالگر آمریکایی از سال ۲۰۰۳ در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها "عین الاسد" در استان "الانبار" در غرب این کشور است.

مجلس عراق در پی اقدام تروریستی آمریکا در ترور سرداران مقاومت، سردار سپهبد "قاسم سلیمانی" فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، "ابومهدی المهندس" نایب‌ رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و ۸ نفر از همراهانشان، ژانویه ۲۰۲۰ طرح اخراج نظامیان خارجی بویژه آمریکایی ها را از خاک عراق تصویب کرد اما نیروهای‌ آمریکایی همچنان درعراق حضور دارند.

کلیدواژه