فروردین ۲۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۰ Asia/Dushanbe
  • وزیر اطلاعات ایران: تروریسم خواندن سپاه توسط آمریکا بر کارکرد و قدرت آن تاثیری ندارد

وزیر اطلاعات ایران گفت: عمده تاثیرگذاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نیروی مسلح، در داخل ایران است، از این رو تروریسم خواندن آن توسط آمریکا بر کارکرد و قدرت آن تاثیری نخواهد داشت.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،، «سید محمود علوی» وزیر اطلاعات ایران با اشاره به وحدت و همدلی مردم ایران با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصریح کرد: متحدان آمریکا در حال ارائه پیشنهاد مذاکره به ایران هستند، چرا که دریافتند رئیس جمهوری آمریکا با تمامی سر و صداها هیچ غلطی نکرد.
علوی با بیان اینکه قدرت جمهوری اسلامی برگرفته از ایمان ملت و رهبری مدبر است، افزود: ملت ایران با قوت به راه خود ادامه می‌دهد و تلاش‌های مذبوحانه آمریکا راه به جایی نمی‌برد.
مردم ایران روز گذشته (جمعه) در ادامه اعتراضات به  اقدام خصمانه و غیرقانونی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با برگزاری راهپیمایی در سراسر کشور، حمایت خود را از این نهاد اعلام کردند.
دولت آمریکا 8 آوریل 2019 در ادامه اقدامات ضد ایرانی و سیاست فشار بر نیروهایی که در مبارزه با گروه‌های تروریستی، واشنگتن را در پیشبرد اهدافش در منطقه ناکام گذاشته‌اند، طرح اضافه کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست سازمان‌های به اصطلاح "تروریستی" اعلام کرد.
شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به این اقدام آمریکا، نیروهای نظامی این کشور در منطقه غرب آسیا (سنتکام) و تمامی نیروهای وابسته به آن را "گروه تروریستی" معرفی کرد.

کلیدواژه