اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۶:۲۰ Asia/Dushanbe
  • پیام های رمضانی مقامات ایران به سران کشورهای اسلامی

 رئیس ﺟﻤﻬﻮری اسلامی ایران و رییس مجلس این کشور در پیام های جداگانه ای حلول ماه پرفیض و برکت رمضان را به همتایان خود در کشورهای اسلامی تبریک گفتند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در ﭘﯿﺎم ﻫﺎی ﺟﺪاﮔﺎﻧﻪ ای ﺑﻪ ﺳﺮان ﮐﺸﻮرﻫﺎی اﺳﻼﻣﯽ ضمن تبریک حلول ماه  رمضان تصریح کرد: کشورهای اسلامی در این ماه سراسر مهر و رحمت، با پیروی از آیات قرآن کریم، در راه بندگی و قرب الهی و برادری اسلامی گام بردارند تا به برکت این نعمت گرانقدر، صلح و آرامش در سراسر جهان فراگیر شود.
رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: رمضان ماه آزادی جان، ماه عشق و عرفان و تجدید عهد و پیمان، فرصتی است تا مسلمانان با دلدادگی در پیشگاه معبودشان از این ضیافت الهی باشکوه بهره‌مند شوند و از دریای پرگهر صیام، مروارید زرین عبادت و اطاعت صید کنند.

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران هم در پیامی به رئیسان مجالس کشورهای اسلامی نوشت: ماه رمضان مجالی برای تقویت همدلی ، همصدایی و وحدت میان ملتهای مسلمان و گره گشایی در جامعه مسلمین است.

لاریجانی با اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی ایران برای تقویت هر چه بیشتر مناسبات و رایزنی های موثر و سازنده با مجالس کشورهای اسلامی،ابراز امیدواری کرد: با بهره گیری از برکات و معارف عظیم ماه مبارک رمضان، فصلی نوین در مناسبات برادرانه و همچنین توسعه همدلی و همکاری جهان اسلام گشوده شود.
امروز (سه شنبه)، هفتم مه 2019 در ایران و برخی از کشورهای اسلامی اول ماه مبارک رمضان است.  

 

کلیدواژه