خرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۷:۳۱ Asia/Dushanbe
  • روحانی: 

رئیس جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: "معامله قرن" توطئه ای برای نابودی آرمان فلسطین، توسعه اشغالگری صهیونیست ها و تجاوز به همه کشورهای اسلامی است.

"حسن روحانی" امروز (جمعه) در پیامی به سران کشورهای اسلامی شرکت کننده در نشست سازمان همکاری اسلامی در شهر مکه مکرمه، سران کشورهای اسلامی را به تلاش برای باقی ماندن قدس به عنوان قبله اول مسلمانان فراخواند و تصریح کرد: رهبران کشورهای اسلامی از این فرصت برای مقابله با توطئه خطرناک "معامله قرن" و دفاع از فلسطین استفاده کنند.

رئیس جمهوری ایران افزود: کشورهای اسلامی نباید اجازه دهند موضوع اشغال قبله اول مسلمانان توسط رژیم صهیونیستی به حاشیه برود و یا حاکمیت صهیونیست ها بر قدس شریف تثبیت‌ شود.

روحانی، اقدام دولت آمریکا در اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن الحاق بلندی های جولان سوریه به سرزمین های اشغالی را از جمله دشمنی های آشکار آمریکا علیه جهان اسلام برشمرد و خاطر نشان کرد: این اقدام آغازگر یک روند خطرناک علیه جهان اسلام است که متاسفانه با واکنش مناسب دولت های اسلامی مواجه نشد. 

رئیس جمهوری ایران تاکید کرد: طراحان توطئه شوم معامله قرن تلاش می‌کنند با از بین بردن حق مسلم مردم فلسطین، آرمان فلسطین را برای همیشه نابود و زمینه را برای استیلای صهیونیست ها بر جهان اسلام و عرب فراهم کنند.

روحانی، کشورهای اسلامی را به کنارگذاشتن اختلافات درونی فراخواند و گفت: هر حرکتی که جهان اسلام را از اولویت اصلی آن یعنی فلسطین منحرف کند، در مسیر خدمت به رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان جهان اسلام  قرار گرفته است.

وی همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران را  برای همکاری با کشورهای جهان اسلام در مسیر تحقق هدف مقدس دفاع همه جانبه از مسجد الاقصی و قدس شریف اعلام کرد.

کلیدواژه