تیر ۰۵, ۱۳۹۸ ۱۶:۳۲ Asia/Dushanbe
  • روحانی: ایران به دنبال جنگ در منطقه نیست

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت:ایران به دنبال جنگ و درگیری در منطقه نیست اما اجازه تجاوز به مرزهای خود را هم به دشمنان نمی دهد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به تجاوز پهپاد جاسوسی آمریکا به آب های سرزمینی ایران گفت: اگر دشمنی به مرزهای ایران تجاوز کند، از خط قرمزهای جمهوری اسلامی عبور کرده است و ایران پاسخ محکمی به این حرکت ها می دهد.
روحانی با بیان اینکه یک سامانه کاملاً ایرانی، پهپاد جاسوسی آمریکا را سرنگون کرد افزود: ایران در علم، دانش، فناوری، صنعت، در بخش نظامی و غیرنظامی پیشرفت‌های خوبی کرده است.
رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین به سیاستهای ضد ایرانی دولت آمریکا اشاره کرد و گفت: این روزها کاخ سفید سردرگم شده و سخنان و حرف‌های مقامات آن، ناروا و مضحک است.
روحانی با اشاره به ادعای رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر نگرانی از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تصریح کرد: اگر ترامپ نگران دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است، چرا درباره رژیم غاصب اسرائیل که این همه سلاح اتمی دارد، سکوت کرده است.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تهران بر اساس فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی و گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی به دنبال سلاح اتمی نیست افزود: آمریکایی ها خودشان ثابت کردند که حرف‌های آنان، بی‌اساس، دروغ و واهی است.
روحانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها واروپایی ها در برجام، راه اشتباه و نادرستی را انتخاب کرده اند به آنان ها توصیه کرد: به پیمان‌ و عهد خود پایبند باشند.

کلیدواژه