اسفند ۰۲, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۳ Asia/Dushanbe
  • رییس جمهوری اسلامی ایران رای خود را به صندوق انداخت

رییس جمهوری اسلامی ایران با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در اولین ساعات آغاز رای گیری انتخابات مجلس یازدهم و میان‌دوره ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری رای خود را به صندوق انداخت.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان؛ حسن روحانی با حضور در پای صندوق رای وزارت کشور ایران به نامزدهای اصلح مورد نظر خود برای نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی وخبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران و رای داد.

رییس جمهوری ایران پس از رای دادن ، از بخش‌های مختلف ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

حسن روحانی سپس در جمع خبرنگاران گفت: ۴۰ سال از نخستین انتخابات مجلس در ایران می‌گذرد و با وجود شرایط جنگ و سختی‌ها، همه دوره های انتخابات‌ همیشه در  موقع خود برگزار شده‌است.

رییس جمهوری ایران افزود: در ۱۰ مجلس قبلی هم تاکنون هیچ فاصله‌ای وجود نداشته است که چنینی چیزی در تاریخ دموکراسی نظیر ندارد و در تاریخ ایران هم  وجود نداشته است.

روحانی ابراز امیدواری کرد: بهترین‌ها به مجلس یازدهم راه یابند؛ زیرا آنچه خواست مردم است، مجلسی فعال‌تر، پرشورتر و مجلسی است که مشکلات زندگی مردم را حل و قوانین ضروری را تصویب کند و نظارت خود را بهتر انجام می‌دهد.

رییس قوه مجریه ایران همچنین با اشاره به الکترونیکی شدن مرحله تشخیص هویت رای دهندگان در انتخابات ایران گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ مردم شاهد رای‌گیری دیجیتال کامل باشند. 

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری همزمان از ساعت ۸ صبح امروز در ۲۰۸ حوزه انتخابیه   برای تعیین ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی  و نیز تعیین۷ نماینده مجلس خبرگان رهبری در ۵ حوزه انتخابیه تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس و قم آغاز شده است.

کلیدواژه