اسفند ۰۶, ۱۳۹۸ ۱۹:۰۳ Asia/Dushanbe
  • درخواست ایرانیان خارج از کشور برای لغو تحریم‌های دارویی علیه ایران

جمعی از ایرانیان خارج از کشور در طوماری خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رییس سازمان جهانی بهداشت، با اشاره به شرایط کنونی شیوع کرونا در ایران، اقدام جدی سازمان های جهانی را برای لغو تحریم‌های دارویی علیه این کشور خواستار شدند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از ایرنا؛ در این طومار آمده است: تحریم های شدید مستقیم و غیر مستقیم علیه دارو و تجهیزات پزشکی می تواند به گسترش ویروس و به خطر افتادن جان تعداد بیشتری از هموطنان ما بیانجامد، به ویژه که با افزایش تعداد بیماران، از ذخایر دارویی و تجهیزاتی این کشور کاسته خواهد شد. 

این طومار با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران از سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی می خواهد تا هرچه سریعتر به موضوع لغو تحریم‌هایی که در هر صورت بر روند مقابله با کرونا تاثیر منفی خواهد گذاشت، توجه کنند و این اقدام می تواند شامل لغو فوری تمام تحریم ها علیه اقلام پزشکی، دارویی، کیت‌ها و وسایل آزمایشگاهی شود.

در این طومار  تاکید شده است که ایرانیان خارج از کشور به دلیل شرایط تحریم‌ها، مانند سابق امکان کمک رسانی به داخل کشور را ندارند و این در حالی است که دسترسی به اقلام پزشکی و بهداشتی فارغ از نژاد، مذهب و ملیت افراد از حقوق اولیه انسان ها به‌شمار می‌رود.

این طومار هشدار می‌دهد که هرگونه تاخیر در لغو تحریم‌ها به نظام سلامت ایران آسیب می زند و باعث می‌شود که افراد آسیب پذیر و بی‌گناه بهای سنگین آن را بپردازند. 
 

کلیدواژه