تیر ۰۹, ۱۳۹۹ ۱۴:۲۵ Asia/Dushanbe
  • موسوی: ایران درباره توانمندی دفاعی خود با کسی تعارف ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی درباره توانمندی‌های دفاعی خود با کسی تعارف ندارد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به پیشنهاد تروییکای اروپایی  یعنی کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس مبنی بر تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران تا سال 2023 گفت: اروپایی‌ها کار بیهوده‌ای انجام می دهند و به بیراهه می‌روند.

وی افزود: ادامه یافتن تحریم‌های تسلیحاتی ایران خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت است و آثار و پیامدهایی دارد که کشورهای اروپایی و آمریکا باید پاسخگوی آن باشند.

موسوی تصریح کرد: تعامل اروپا و آمریکا به خودشان ربطی دارد ولی جمهوری اسلامی ایران از حقوق خود نمی‌گذرد تا تعامل اروپا و آمریکا که نوعی رابطه ارباب-رعیتی است، ادامه یابد.

موسوی همچنین درباره اعلام خودمختاری ایالت کنتاکی آمریکا و رویکرد ایران درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: مسائل داخلی آمریکا برای ایران اهمیتی ندارد اما از نظر انسانی و حقوق بشری، تحولات آمریکا برای مردم ایران مهم است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به نقض سیستماتیک حقوق بشر در آمریکا، افزود: کشوری که سالانه گزارش حقوق بشر در مورد کشورهای دیگر می‌دهد، به صورت علنی حقوق بشر و حقوق سیاه پوستان را زیرپا می‌گذارد.

کلیدواژه