مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۰۹:۴۹ Asia/Dushanbe
  • رژیم امریکا باید پاسخگوی حمایت از گروه های تروریستی باشد

وزارت اطلاعات ایران روز شنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد جمشید شارمَهد سرکرده گروه تروریستی"تندر" که از آمریکا عملیات مسلحانه و خرابکارانه در ایران را هدایت می‌کرد در پی عملیات پیچیده نیروهای امنیتی ایران دستگیر شد.

گروهک تروریستی تندر را سال 2004 فردی به‌نام «فتح‌الله منوچهری» معروف به «فُرود فولادوند» تشکیل داد. این فرد هدف خود را از تشکیل این گروهک، براندازی نظام جمهوری اسلامی ظرف مدت یک سال اعلام کرده بود. شبکۀ تلویزیونی ضد ایرانی «Your TV» که متعلق به فرود فولادوند است، مسئول تبلیغات و انتشار مواضع این گروهک است .این گروهک در سال 2008 عملیات انفجار در حسینیه سیدالشهدای شیراز، مرکز استان فارس ایران را طراحی و اجرا کرد. در آن اقدام تروریستی ۱۴ نفر شهید و ۲۱۵ نفر از عزاداران حسینی مجروح شدند. گروه تروریستی تندر همچنین در سال‌های اخیر قصد اجرای چند عملیات بزرگ از جمله  منفجرکردن سد سیوند شیراز، انفجار بمب‌های سیانوری در نمایشگاه کتاب تهران و منفجر کردن بمب در حرم امام خمینی (ره) را داشت اما با هوشیاری نیرو‌های امنیتی موفقیتی به دست نیاورد.

امریکا تروریست‌های شناسنامه دار و کسانی که مسئولیت عملیاتهای تروریستی داخل ایران را بر عهده گرفته و دست شان به خون مردم و شهروندان بی گناه ایرانی آلوده است در خاک خود جای داده و از آنها در ابعاد و اشکال مختلف حمایت و پشتیبانی می‌کند. حمایت امریکا از چنین گروهک هایی  دو سوال  را مطرح می سازد : نخست این که امریکا با کدام سابقه ادعای مبارزه با تروریسم را دارد؟ و دوم اینکه امریکا از کدام امنیت در منطقه سخن می گوید؟

در پاسخ به سوال اول باید گفت مقام های امریکا در قالب سیاست به اصطلاح مباره با تروریسم مدام در حال تحریف واقعیت ها هستند و در اظهاراتی فرافکنانه و با متهم  کردن ایران به نا امن سازی منطقه می کوشند تصویری مثبت از نقش ویرانگر خود در منطقه ترسیم کنند.

در پاسخ به سوال دوم نیز باید گفت آنچه که امریکا امنیت در منطقه می نامد، در واقع ناامن کردن منطقه با تروریست پروری و استفاده ابزاری از گروه های تروریستی است. ایجاد القاعده وحمایت از داعش با همین هدف بوده است.

دولت امریکا در کارنامه حمایت هایش از تروریست ها اقدام ننگین حمایت از فعالیت‌های گروهک تروریستی منافقین (مجاهدین خلق) را دارد یعنی همان گروهکی که مسوولیت بسیاری از اقدامات تروریستی درایران را برعهده گرفته است. بیش از 17 هزار قربانی تروریسم در ایران نتیجه چنین حمایت هایی بوده است. گروهک تروریستی «ریگی» به سرکردگی «عبدالمالک ریگی» نیزیکی دیگر از گروه های تروریستی شناخته شده مورد حمایت امریکا است که ماموریت نا امن سازی شرق ایران را بر عهده داشت. سِیمور هِرش روزنامه‌نگار آمریکایی در سال 2008 فاش کرد که دولت آمریکا حامی و پشتیبان گروهک تروریستی به سرکردگی عبدالمالک ریگی است. سرکرده این گروهک نیز در یک عملیات پیچیده  توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران دستگیر و در دادگاه به اعدام محکوم شد.

امریکا علاوه بر استفاده ابزاری از گروهک های تروریست وجنایتکار در یک اقدام تروریستی مستقیم در سوم ژانویه 2020 سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران را که به دعوت رسمی مقام های عراق به این کشور سفر کرده بود در نزدیکی فرودگاه بغداد و به دستور ترامپ هدف حمله ای  تروریستی قرار داد. در این حمله تروریستی سردار سلیمانی وهمراهان ایشان به شهادت رسیدند. با توجه به چنین سوابقی است که سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد امریکا باید پاسخگوی حمایت از گروهک تروریستی تندر و دیگر گروهک‌ها و جنایتکارانی باشد که از داخل آمریکا هدایت عملیات خرابکارانه، مسلحانه و تروریستی ضد مردم ایران را بر عهده دارند و خون شهروندان ایرانی را بر زمین می ریزند.

کلیدواژه