آبان ۰۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۱ Asia/Dushanbe
  • در پی توهین مکرون به پیامبر اسلام (ص)، رهبر انقلاب اسلامی به جوانان فرانسه پیام دادند
    در پی توهین مکرون به پیامبر اسلام (ص)، رهبر انقلاب اسلامی به جوانان فرانسه پیام دادند

در پی اهانت مکرون به پیامبر اسلام (ص) رهبر معظم انقلاب اسلامی پیامی خطاب به جوانان فرانسه صادر کردند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، در پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسه که روز چهارشنبه به زبان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، آمده است: «از رییس جمهور خود بپرسید، چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟»

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه پیام خود افزودند: «سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود اما اهانت به پیامبر آزاد است؟»

 

 

نشریه فرانسوی شارلی‌ ابدو اخیراً بار دیگر اقدام به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز درباره پیامبر اسلام (ص) کرده است.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه نیز در اظهاراتی دور از عرف دیپلماتیک و مبانی دموکراسی اعلام کرد فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز ضد رسول اسلام (ص) ادامه خواهد داد.

بسیاری از کشورهای اسلامی و عربی نیز در اعتراض به بی حرمتی به پیامبر گرامی اسلام (ص) در فرانسه و حمایت مکرون از این اقدام با برگزاری تظاهرات و تحریم کالاهای فرانسوی، خشم و نارضایتی خود را نشان داده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه