آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۷:۰۷ Asia/Dushanbe
  • جمهوری اسلامی ایران برای کمک به زلزله زدگان در ترکیه اعلام آمادگی کرد
    جمهوری اسلامی ایران برای کمک به زلزله زدگان در ترکیه اعلام آمادگی کرد

رییس جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ترکیه درپی حادثه زلزله ازمیر، آمادگی تهران را برای هر نوع کمک‌ رسانی به زلزله‌زدگان اعلام کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از ایرنا، حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در پیامی به رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه با ابراز تاسف از زمین لرزه دلخراش در استان ازمیر این کشور و جان باختن و مصدوم شدن عده‌ای از شهروندان، از درگاه خداوند متعال برای خانواده‌های داغدیده بردباری و برای مصدومان، شفای عاجل مسألت کرد.

زلزله 6.6 ریشتری در ازمیر ترکیه 24 کشته و 800 زخمی داشت

روحانی همچنین در پیام خود اعلام کرد دولت جمهوری اسلامی ایران برای فرستادن هر نوع کمک‌ امدادی و درمانی و یاری‌رسانی به مردم مناطق زلزله زده آمادگی دارد و امیدوار است هرچه زود‌تر شرایط امن به مناطق آسیب‌دیده بازگردد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی ایران نیز در پیام‌های جداگانه به همتایان ترک خود با مردم ترکیه ابراز همدردی کردند.

استان ازمیر در غرب ترکیه روز جمعه چندین بار لرزید که در یکی از زلزله ها به بزرگی 6.6 ریشتر، آسیب زیادی به خانه‌های  این منطقه وارد شد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، تاکنون 24 نفر در این زمین لرزه کشته و 800 نفر نیز زخمی شده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه