آبان ۰۱, ۱۴۰۰ ۱۹:۳۲ Asia/Dushanbe
  • جشن و سرور در سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص)
    جشن و سرور در سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص)

همزمان با میلاد حضرت محمد مصطفی پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) نبیره پیامبر مهربانی ها (ص) سراسر ایران اسلامی غرق در نور و شادی است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، مردم مناطق مختلف ایران اسلامی اعم از شیعه و سنی با آذین بندی مساجد، منازل، کوچه ها و مغازه ها با پرچم و چراغ‌های رنگارنگ و برپایی مراسم و پخش نقل و شیرینی، سالروز میلاد خجسته حضرت محمد مصطفی (ص) پیامبر گرامی اسلام و سالروز میلاد حضرت امام جعفر صادق (ع)، نبیره پیامبر اسلام (ص) را جشن گرفتند.

مردم شهر مشهد در شمال شرق ایران در سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، ویژه برنامه‌هایی مانند سخنرانی و مدیحه‌ سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مساجد، تکیه‌ها و از جمله حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) امام هشتم شیعیان جهان، برگزارکردند.

مردم ولایتمدار قم، جنوب تهران، هم با برپایی پایگاههای صلواتی و پخش نذورات و شیرینی و شربت ، میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع ) را در اماکن مذهبی بویژه در بارگاه کریمه اهل بیت عصمت و طهارت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و مسجد مقدس جمکران جشن گرفتند.

مردم شیراز در جنوب ایران نیز با حضور در حرم احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) جشن ولادت پیامبر اعظم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) را برگزار کردند.

رادیو تاجیکی صدای خراسان این اعیاد را به عموم مسلمین ایران، تاجیکستان و جهان تبریک عرض می کند.

کلیدواژه