آبان ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۸:۰۴ Asia/Dushanbe
  • باقری:مذاکره جهت دستیابی به ضمانتی برای نقض نکردن مجدد توافق است
    باقری:مذاکره جهت دستیابی به ضمانتی برای نقض نکردن مجدد توافق است

معاون سیاسی وزارت امورخارجه ایران گفت: هدف مذاکره دستیابی به ضمانتی برای نقض نکردن مجدد یک توافق بین المللی است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، «علی باقری» معاون سیاسی وزارت امورخارجه و مذاکره کننده ارشد ایران که برای زمینه سازی ادامه مذاکرات وین به اروپا سفر کرده است، با اشاره به تبعات خروج آمریکا از برجام افزود: آمریکایی‌ها با نقض برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ و تحمیل تحریم ضد ایران صرفاً به جمهوری اسلامی خسارت وارد نکرده بلکه به کشورهای دیگر عضو برجام خسارت وارد کردند زیرا آنان تعاملات اقتصادی با ایران داشتند.
معاون سیاسی وزارت خارجه ایران که با شبکه خبری "پرس‌تی‌وی" گفت و گو می کرد، تصریح کرد: هدف اصلی گفت وگوها از نظر جمهوری اسلامی ایران لغو تحریم‌های غیرقانونی است که توسط دولت آمریکا به واسطه نقض فاحش توافق برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ ضد ملت ایران اعمال شده است.
باقری تاکید کرد: ایران مذاکرات هسته‌ای را در سال ۲۰۱۵ به اتمام رساند و  نتیجه آن توافق برجام بود اما آمریکایی ها با خروج از برجام هم توافق و هم قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کردند و در پی آن تحریم های گذشته و هم تحریم های جدید را ضد ایران اعمال کردند.
معاون سیاسی وزارت امورخارجه ایران درباره مذاکرات خود با مقامات تروئیکای اروپایی نیز افزود: گفت‌وگوهای صریح ،سازنده و رو به جلو با مقامات سیاسی سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس در سه روز گذشته داشته است.
معاون سیاسی وزارت امورخارجه ایران  در ادامه سفر به پایتخت‌های اروپایی، برای دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های اسپانیایی امروز(جمعه) وارد مادرید شد.
این دیپلمات ارشد ایران پیش از اسپانیا، به فرانسه ،آلمان و انگلیس سفر و با مقامات عالی رتبه این کشورها دیدار و گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه