دی ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۸ Asia/Dushanbe
  • واکنش نمایندگی ایران در سازمان ملل به مقاله جنگ‌طلبانه یک روزنامه آمریکایی
    واکنش نمایندگی ایران در سازمان ملل به مقاله جنگ‌طلبانه یک روزنامه آمریکایی

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد مقاله اخیر روزنامه "وال استریت ژورنال" در ترغیب رئیس جمهوری آمریکا را به اقدام نظامی ضد ایران،خلاف اصول حقوق بین‌الملل دانست.

"وال استریت ژورنال" اخیراً در مقاله ای نوشته است، باتوجه به احتمال شکست مذاکرات وین بهتر است که «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا خود را برای حمله نظامی آماده کند.
دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به مقاله جنگ طلبانه روزنامه وال استریت ژورنال واکنش نشان داد.
دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در توئیتر نوشت: تشویق و توصیه به رهبران برای انتخاب گزینه نظامی به ویژه زمانی که یک فرایند دیپلماتیک جدی در جریان است، حماقت‌بار، خصمانه و مغایر با اصول حقوق بین الملل است.
در این توئیت آمده است: کسانی که چنین طرح‌های بی‌ملاحظه‌ای را طراحی و اجرا می‌کنند، مسئول عواقب آن خواهند بود.
دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ١+٤ با حضور غیرمستقیم آمریکا با هدف رفع تحریم های ظالمانه آمریکا ضد ایران و احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در وین، پایتخت اتریش در جریان است.
منابع نزدیک به مذاکرات می گویند که گفت‌وگوها در سطوح کارشناسی و سیاسی در چارچوب دیدارهای دوجانبه و چندجانبه میان ایران و ۱+۴ و نیز میان ایران و آمریکا از طریق مکاتبات غیررسمی با محوریت هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در روزهای آتی ادامه خواهد داشت.
«علی باقری کنی» رئیس هیات مذاکره کننده ایران روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: اگر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد و اراده جدی‌تری برای پذیرش سازوکارهای مد نظر جمهوری اسلامی ایران در لغو تحریم‌ها نشان دهد، به ویژه در دو موضوع راستی آزمایی و تضمین، در مدت زمان کوتاه‌تری می‌توان به توافق رسید.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه