فروردین ۰۱, ۱۴۰۱ ۱۶:۴۰ Asia/Dushanbe
  • آرامگاه فردوسی
    آرامگاه فردوسی

همزمان با نوروز جشن نوروزگاه در چندین مکان، از جمله آرامگاه فردوسی در شهر توس استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، " سید جواد موسوی "  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان  خراسان رضوی گفت:  جشن نوروز  همزمان با سومین روز فروردین در محل آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار می‌شود و یکی از ویژگی‌های برگزاری این نوروزگاه گستراندن سفره‌های نورزوی ملل فارسی زبان از جمله تاجیکستان و افغانستان است تا مردم هرچه بیشتر با ابعاد برپایی این جشن باستانی آشنا شوند.

سید جواد موسوی  افزود: اجرای همنوایی 40 مرشد خوان  با شرکت همزمان ورزشکاران 100 ورزشگاه هیات ورزش‌ های زورخانه‌ ای و پهلوانی مشهد از دیگر برنامه‌های برجسته و منحصر به فرد در این مراسم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان  خراسان رضوی همچنین  گفت: اجرای نقالی و مرشد خوانی  گروه توان‌یابان و نقالی گروه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از جمله برنامه‌های  این روز خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی با تاکید بر این که برگزاری این جشن و برنامه‌های متنوع آن بر پایه شاهنامه، اثر سترگ حکیم ابوالقاسم فردوسی تدارک دیده شده است افزود:این برنامه‌ها رنگ و بویی حماسی، اسلامی و میهن دوستانه دارند.

کلیدواژه