فروردین ۰۲, ۱۴۰۱ ۱۵:۱۰ Asia/Dushanbe
  • پیام تسلیت رهبرمعظم  انقلاب اسلامی در پی درگذشت حجت‌الاسلام ری‌ شهری
    پیام تسلیت رهبرمعظم انقلاب اسلامی در پی درگذشت حجت‌الاسلام ری‌ شهری

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با صدور پیامی رحلت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ری‌شهری را تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری،  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  رهبرمعظم  انقلاب اسلامی رحلت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ری‌شهری را تسلیت گفتند.

 رهبرمعظم  انقلاب اسلامی در پیام خود تاکید کردند :  برای کسانی که از تقوا و سلامت نفس و مجاهدت مستمر این روحانی انقلابی باخبرند، فقدان وی ضایعه‌ای تلخ و اندوهبار است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این پیام خاطرنشان کردند : تنوع عرصه‌های مجاهدت این عالم ربانی، علمی، اخلاقی، انقلابی، سیاسی، اداری که همه با اخلاص و صفا همراه بود، از او شخصیتی کم نظیر پدید آورده بود.

ایشان در پیام خود افزودند : اینجانب در طول ده‌ها سال آشنایی همواره صلاح و پرهیزگاری را در ایشان مشاهده کرده‌ام و امیدوارم این ذخیره ارزشمند موجب رحمت و مفغرت و علو درجات وی شود. 

محمد محمدی ری شهری نماینده تهران در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در آخرین لحظات دوشنبه شب یکم فروردین ماه ۱۴۰۱ در سن ۷۵ سالگی، در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) تهران به لقاء الله پیوست. 

مرحوم ری‌شهری در سال‌های انقلاب در صف اول مبارزات قرار داشت و پس از انقلاب هم در مسئولیت‌هایی چون عضویت در مجلس خبرگان رهبری، حضور در وزارت اطلاعات به عنوان وزیر، دادستان کل کشور، نماینده ولی فقیه در بعثه رهبر معظم انقلاب اسلامی و تولیّت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) خدمت کرد.

کلیدواژه