تیر ۰۴, ۱۴۰۱ ۱۶:۳۳ Asia/Dushanbe
  • غریب آبادی : آمریکا و غرب بیشتر به حقوق بشر به عنوان یک کالا و ابزار سیاسی نگاه می کنند
    غریب آبادی : آمریکا و غرب بیشتر به حقوق بشر به عنوان یک کالا و ابزار سیاسی نگاه می کنند

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: آمریکا و غرب بیشتر به حقوق بشر به عنوان یک کالا و ابزار سیاسی نگاه می کنند.

"حمید نوری" شهروند ایرانی،  9  نوامبر 2019  در بدو ورود به سوئد به منظور حل و فصل اختلافات خانوادگی دختر خوانده‌اش از سوی نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شد و 30 ماه است که در زندان به سر می‌برد.

نوری پس از بازداشت بر خلاف همه قوانین بین المللی، تا چهارماه اجازه تماس با خانواده خود را نداشت و دستگاه قضائی سوئد همچنین تا دو سال به نوری که در سلول انفرادی نگهداری می‌شود، اجازه ملاقات حضوری با خانواده را نداد؛ این درحالی است که خانواده او چندبار برای دیدار با وی به سوئد سفر کردند، اما امکان دیدار فراهم نشد.

"غریب آبادی "  همچنین گفت :  آمریکا و غرب وقتی صحبت از حقوق بشر می‌کنند از منظر آن‌ها این حقوق بشر فقط برای سایر کشورهاست.

"غریب آبادی " خاطرنشان کرد :  استاندارد‌ها و ارزش‌های حقوق بشری این کشور‌ها اصولا یا رعایت نمی‎ شود؛ و یا اگر هم رعایت بشود در رابطه با اقلیت‎ های کشور‌های دیگری که در آنجا هستند اعم از اقلیت مسلمان یا مهاجرین و پناهندگان و یا مردمان بومی به هیچ وجه رعایت نمی‎ شود.

دبیر ستاد حقوق بشر تاکید کرد : آمریکا و غرب بیشتر به حقوق بشر به عنوان یک کالا و ابزار سیاسی برای اعمال فشار به کشور‌های مستقل یا در حال توسعه برای حصول به اهداف سیاست خارجی خود نگاه می‌کنند و این بزرگترین آفت حقوق بشر است که سیاست‌ زده شده است.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه